STARK TILLVÄXT INOM SEGMENT FREJA EID 2 KV
8 juli, 09:44
8 juli, 09:44
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Freja EID, som arbetar med digital identifikation, meddelar stark tillväxt för segmentet Freja EID under andra kvartalet 2025. Nyckeltalen som bedöms vara de viktigaste indikationerna för tjänstens utveckling fortsätter att visa god tillväxt i kvartalet.
Det framgår av ett pressmeddelande.
ARR, eller återkommande intäkter, för segmentet Freja EID uppgick per den 30 juni till 37,4 miljoner kronor (24,1), motsvarande en ökning med 55 procent jämfört med samma period i fjol. ARR ökade med 21 procent jämfört med 31 mars 2025.
Nettoomsättningen hänförlig till segment Freja EID uppgick under kvartalet till 8,4 miljoner kronor (5,9) och är en ökning med 39 procent jämfört med samma period föregående år. Nettoomsättningen ökade med 6 procent under andra kvartalet jämfört med det första kvartalet.
Antalet abonnemangskunder uppgick till 478 stycken vid utgången av kvartalet (401), vilket motsvarar en årlig tillväxt om 19 procent och en tillväxt med 6 procent från den 31 mars 2025.
Antal registrerade användare uppgick den 30 juni till 1.418.000 stycken (1.112.000). Detta motsvarar en ökning med 28 procent jämfört med 30 juni 2024 och en ökning med 6 procent från den 31 mars 2025.
Börsredaktionen Nyhetsbyrån Direkt
+46 8 5191 7911
borsdesken.direkt@direkt.se
8 juli, 09:44
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Freja EID, som arbetar med digital identifikation, meddelar stark tillväxt för segmentet Freja EID under andra kvartalet 2025. Nyckeltalen som bedöms vara de viktigaste indikationerna för tjänstens utveckling fortsätter att visa god tillväxt i kvartalet.
Det framgår av ett pressmeddelande.
ARR, eller återkommande intäkter, för segmentet Freja EID uppgick per den 30 juni till 37,4 miljoner kronor (24,1), motsvarande en ökning med 55 procent jämfört med samma period i fjol. ARR ökade med 21 procent jämfört med 31 mars 2025.
Nettoomsättningen hänförlig till segment Freja EID uppgick under kvartalet till 8,4 miljoner kronor (5,9) och är en ökning med 39 procent jämfört med samma period föregående år. Nettoomsättningen ökade med 6 procent under andra kvartalet jämfört med det första kvartalet.
Antalet abonnemangskunder uppgick till 478 stycken vid utgången av kvartalet (401), vilket motsvarar en årlig tillväxt om 19 procent och en tillväxt med 6 procent från den 31 mars 2025.
Antal registrerade användare uppgick den 30 juni till 1.418.000 stycken (1.112.000). Detta motsvarar en ökning med 28 procent jämfört med 30 juni 2024 och en ökning med 6 procent från den 31 mars 2025.
Börsredaktionen Nyhetsbyrån Direkt
+46 8 5191 7911
borsdesken.direkt@direkt.se
Rapportperioden
Plejd
Inflationen
Rapportperioden
Plejd
Inflationen
1 DAG %
Senast
sbab
Idag, 10:15
SBAB:s krympande intäkter
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 524,17