H&M stänger Monki-butiker och integrerar varumärket i Weekday


22 november, 2024

Klädbolaget H&M Group meddelade tidigare under veckan att deras Monki-butiker kommer att stängas och integreras i varumärket Weekday.

Monki, som är ett kvinnomodevarumärke, kommer att integreras i Weekday, ett annat varumärke inom H&M-koncernen, under 2025.

Enligt ett pressmeddelande från H&M, kommer Monkis varumärke att fortsätta online och i ett begränsat antal fysiska butiker, som ska omvandlas till Weekday multimärkesbutiker. Resterande Monki-butiker stängs.

Monki är idag verksamt på 15 marknader med 56 butiker, medan Weekday har 47 butiker på 14 marknader.

En första runda av uppsägningar på Monki ägde rum i april 2023, då H&M stängde sitt huvudkontor i Göteborg som en del av fusionen.

Annelie Sandström
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

H&M B

Senast

180,40

1 dag %

1,04%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån