H&M stänger Monki-butiker och integrerar varumärket i Weekday


22 november, 2024

Klädbolaget H&M Group meddelade tidigare under veckan att deras Monki-butiker kommer att stängas och integreras i varumärket Weekday.

Monki, som är ett kvinnomodevarumärke, kommer att integreras i Weekday, ett annat varumärke inom H&M-koncernen, under 2025.

Enligt ett pressmeddelande från H&M, kommer Monkis varumärke att fortsätta online och i ett begränsat antal fysiska butiker, som ska omvandlas till Weekday multimärkesbutiker. Resterande Monki-butiker stängs.

Monki är idag verksamt på 15 marknader med 56 butiker, medan Weekday har 47 butiker på 14 marknader.

En första runda av uppsägningar på Monki ägde rum i april 2023, då H&M stängde sitt huvudkontor i Göteborg som en del av fusionen.

Annelie Sandström
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

H&M B

Senast

138,90

1 dag %

1,50%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,01%

Senast

2 448,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.