STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Detaljhandelsbolaget Online Brands, med inriktning på e-handel, redovisar en nettoomsättning på 123 miljoner kronor för det tredje kvartalet 2025, en ökning om närmare 36 procent jämfört med motsvarande period i fjol.

Omsättningen i egen e-handel uppgick till 95,5 miljoner kronor (66,7) och den organiska online-tillväxten var 7,3 procent.

Bruttomarginalen sjönk till 57,2 procent (60,3).

Ebita-resultatet blev 10,5 miljoner kronor (11,0), motsvarande en ebita-marginal på 8,5 procent (12,2).

Under kvartalet har Online Brands fortsatt med det samordnings- och effektiviseringsarbete som initierades under andra kvartalet.

"Arbetet har löpt vidare med hög intensitet under tredje kvartalet, och vi ser nu tydliga effekter i att våra insatser ger resultat. Implementering av nya system och plattformar, samordning av centrala funktioner samt optimering av logistik-, marknads- och inköpsflöden har successivt stärkt vår operationella effektivitet. Ebita kommer också, efter ett andra kvartal präglat av omställningskostnader och lägre resultat, tillbaka till föregående års nivåer även om den fulla resultateffekten kommer att realiseras under 2026", skriver vd Magnus Skoglund i rapporten.

Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 2,0 miljoner kronor (1,4).

Fia Forsman +46 8 5191 7923

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Online Brands Nordic

Senast

13,05

1 dag %

5,24%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån