Bränslecellbolaget Powercell lanserar det nya varumärket Powercellution för bolagets bränslecellsrelaterade produkter och tjänster. Varumärket har tagits fram för att förtydliga bolagets utveckling mot mer av en leverantör av system- och lösningsorienterade erbjudanden. Det framgår av ett pressmeddelande.

- Vår framtid ligger i att använda vår ledande tekniska position för att i nära samarbete med kund skapa genuint värdeskapande applikationer med stor kundnytta. Vårt nya varumärke Powercellution fångar det centrala i den strävan och stärker våra möjligheter till kommersiell framgång, säger Richard Berkling, vd för Powercell.

Powercell har tidigare sålt alla sina produkter, stackar såväl som system, och tjänster under varumärket Powercell. Varumärket Powercellution kommer att användas för bolagets erbjudanden inom bränslecellssystem och bränslecellsstackar men även för nuvarande och kommande tjänsteerbjudande. Samtidigt med att det nya varumärket lanseras ses även modellbeteckningarna för olika produkter över.

Ämnen i artikeln

PowerCell Sweden

Senast

25,46

1 dag %

−0,86%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.