Ljussättningsbolaget Profoto stärker sin position inom filmproduktion genom lanseringen av tre nya LED-ljus. Produkterna utlovas vara snabbare, lättare och ljusstarkare än konkurrerande produkter, och markerar ett strategiskt steg mot att bli ett ledande premiumvarumärke inom filmproduktion. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.

"Profoto har investerat stort i R&D för att kliva in på marknaden för filmproduktion med innovation, kraft och oöverträffat användarvärde. Med dessa nya produkter har vi verktygen för att ta en större andel av den växande kreativa ekonomin", säger vd Anders Hedebark.

Företaget fokuserar nu på att stärka sin position på filmmarknaderna i Nordamerika och Storbritannien. Den ökade marknadsaktiviteten väntas driva försäljningen mot slutet av 2025.

Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Profoto Holding

Senast

25,00

1 dag %

1,63%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.