Beyond Frames
Carly and the Reaperman lanseras på Oculus Quest den 15 april (Cision)

2021-03-16 16:14

Beyond Frames intressebolag Odd Raven Studios lanserar sitt VR-spel Carly and the Reaperman på Facebooks VR-konsoler Oculus Quest / Oculus Quest 2 den 15 april 2021. Beyond Frames äger 38 % av Odd Raven Studios och lanseringen sker i samarbete med Resolution Games.

Carly and the Reaperman har tidigare lanserats på Sony PlayStation VR (PSVR), Steam, Oculus Rift och Viveport, har vunnit utmärkelser såsom ”People´s choice award” på Indiecade i Paris 2018 och fått 94 % positiva recensioner på Steam, 4,4 av 5 på Oculus Rift och 4,4 av 5 på Viveport. Indiecade är en internationell festival för dataspel från ”Indiestudior” och brukar beskrivas som “spelindustrins Sundance Film Festival”.

”Vi är glada att kunna berätta att Carly and the Reaperman kommer att lanseras den 15 april på Oculus Quest. Spelet har sedan lansering på andra plattformar haft väldigt fina betyg och recensioner och vi tror att spelet kommer passa ännu bättre på Quest-plattformen.”, säger Johan Högfeldt, vd på Odd Raven Studios AB.

Mottagandet från journalister, Youtubers och spelare i allmänhet har varit mycket positivt på tidigare plattformar. Carly and the Reaperman är ett assymetriskt spel där en spelare spelar som Döden och anpassar världen så att den andra spelaren, som styr en liten flicka vid namn Carly, kan ta sig fram i berättelsen. Spelare kan antingen kontrollera båda karaktärerna själv eller spela ihop med en vän.

En speltrailer finns på följande länk: https://youtu.be/7K_fpK8ZeAE.

”Vi tror väldigt mycket på Carly and the Reaperman och ser detta som ett viktigt steg för speltiteln då Quest-konsolerna för tillfället genererar de största intäkterna.” säger Ricky Helgesson, vd på Beyond Frames Entertainment AB.

Anpassningen till Oculus Quest och lanseringen sker i samarbete med Resolution Games. Följ händelseutvecklingen inför lansering på:
Twitter: https://twitter.com/CATR_game
Facebook: https://www.facebook.com/CATRgame

Odd Raven Studios, grundad 2016, är en stockholmsbaserad spelstudio som är verksam inom spelutveckling för både PC och VR. Bolagets vision är att bygga konkurrenskraftiga spel för en bred, internationell publik. Studion består av ett team med hög teknisk skicklighet som skapar roliga, vackra och nyskapande spel. Teamet arbetar nu med sitt andra, större spel.

ir@beyondframes.com
+46 (0)79 100 22 90

Beyond Frames Entertainment, med sin kreativa bas på Södermalm i Stockholm, skapades i syfte att berika människors liv med stark, engagerande underhållning utan de tvådimensionella skärmarnas begränsningar. Företaget investerar i och stöttar en växande portfölj av spelutvecklare med ett fokus mot nya teknologier. Idag består gruppen av Cortopia Studios, Odd Raven Studios och Moon Mode.

Beyond Frames - I dag