Odd Molly tvingas vinstvarna

Odd Molly vinstvarnade på torsdagskvällen. Den föränderliga branschen och kraven på omställning påverkar vilket leder till en svag start på året och ett lägre resultat än föregående år, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

placera-nyabilder-odd_molly.JPG

20 april, 2018

Odd Mollys totala nettoomsättning under det första kvartalet 2018 minskade med cirka 16 procent jämfört med samma kvartal föregående år. Rörelseresultatet väntas uppgå till cirka -6,7 miljoner kronor jämfört med ett rörelseresultat på 7,5 miljoner motsvarande period 2017.

"Odd Molly verkar i en bransch i stor omvälvning där e-handeln ökar, marknaden blir alltmer rea- och kampanjdriven och fysisk handel har det tufft", heter det i pressmeddelandet.

Bolagets webbhandel visade en "god tillväxt" under första kvartalet samtidigt som den fysiska handeln minskade och förväntas ha en "begränsad utveckling" framöver.

Siffrorna är preliminära och kommer fastställas i delårsrapporten för januari-mars 2018 som offentliggörs den 4 maj.

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån