Dryckesföretaget Umidas funktionsdrycker under varumärket Joluca listas centralt hos dagligvarujätten Axfood. Tre energidrycker kommer att lanseras i Axfoods butiker vecka 37, enligt ett pressmeddelande.

Dryckerna är framtagna tillsammans med humorgruppen JLC under det delägda varumärket Joluca. Umida har tidigare kommunicerat centrala listningar hos ICA, Coop och Hemmakväll.

"Det är svårt att kalla detta något annat än full pott i dagligvaruhandeln. Det är mycket unikt att ett helt nytt varumärke går från 0 till centrala listningar hos de tre kedjor som idag utgör 90 procent av marknaden inom dagligvaruhandeln. Detta är ett tydligt bevis på att de erfarna inköparna inom dagligvaruhandeln tror att Jolucas nya produkter kommer generera försäljning och dra trafik till deras butiker. Jag vill igen betona att detta har alla förutsättningar att bli det största som vi skapat inom Umida", säger Filip Lundquist, vd på Umida Group.

Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Umida B

Senast

1,44

1 dag %

−2,04%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.