Acast ingår partnerskap med Magnite för utökad programmatisk annonsering i podcasts


29 juli, 06:00

Samarbetet innebär att Acasts 1 miljard kvartalsvisa lyssningar når en bredare uppsättning annonsköpare och gör annonsutrymmet mer tillgängligt globalt.

Acast meddelar idag ett globalt partnerskap med Magnite (NASDAQ:MGNI), världens största oberoende utbudsplattform (SSP) för annonsering. Detta strategiska samarbete kommer göra Acasts omfattande podcastkatalog - bestående av över 140 000 poddar som tillsammans genererar över 1 miljard lyssningar per kvartal - tillgängligt för annonsörer via Magnites plattform.

Samarbetet ökar den globala tillgängligheten av annonsutrymme för podcasts och möter ett växande behov av en enhetlig plattform för annonsering inom både ljud och video. Genom att Acasts podcasts görs tillgängliga på Magnites plattform kan annonsörer köpa kampanjer över poddar, Connected TV (CTV) och video – från ett och samma gränssnitt.

Detta samarbete erbjuder en rad programmatiska köpmöjligheter, inklusive Programmatic Guaranteed (PG) och Private Marketplace (PMP). Det bredare utbudet förväntas leda till bättre kampanjresultat för annonsörer och samtidigt stärka intäktsmöjligheterna för Acasts många kreatörer.

"Vi ser ett ökande intresse från annonsörer att inkludera podcasts i integrerade kampanjer. Genom partnerskapet med Magnite kan annonsörer enkelt komma åt vår högkvalitativa podcastkatalog och med precision nå djupt engagerade lyssnare. Samtidigt förbättrar vi intäktsmöjligheterna för våra kreatörer," säger Greg Glenday, VD på Acast.

För mer information

Emily Villatte, CFO och vice VD, Acast
Tel: +46 76 525 01 42
E-mail: emily.villatte@acast.com

Investor Relations:
Dennis Berggren
Tel: +46 703 00 45 33
E-mail: dennis.berggren@acast.com

Om Acast

Sedan 2014 har Acast utvecklat världens mest kraftfulla marknadsplats för podcasts och byggt upp den teknik som kopplar samman poddkreatörer, annonsörer och lyssnare. Denna marknadsplats omfattar över 140 000 podcasts, 3 300 annonsörer och har över en miljard lyssningar per kvartal. En avgörande faktor är att dessa lyssningar genererar intäkter, var de än sker – via podcastappar eller andra lyssningsplattformar.

Bolaget är verksamt över hela världen och har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige. Acast är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ACAST.ST). Certified adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se.

About Magnite

We’re Magnite (NASDAQ: MGNI), the world’s largest independent sell-side advertising company. Publishers use our technology to monetize their content across all screens and formats including CTV, online video, display, and audio. The world's leading agencies and brands trust our platform to access brand-safe, high-quality ad inventory and execute billions of advertising transactions each month. Anchored in bustling New York City, sunny Los Angeles, mile high Denver, historic London, colorful Singapore, and down under in Sydney, Magnite has offices across North America, EMEA, LATAM, and APAC.

Bifogade filer

Acast ingår partnerskap med Magnite för utökad programmatisk annonsering i podcasts

Läs mer på MFN

Ämnen i artikeln


Acast

Senast

18,98

1 dag %

−3,75%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.