Delårsrapport juli - september 2025 Euroflorist 2.0 Obligation AB (publ) orgnr 559333-6174
Idag, 10:00
Idag, 10:00
Delårsrapport juli - september 2025 Euroflorist 2.0 Obligation AB (publ) orgnr 559333-6174
Belopp presenteras i tusentals kronor (kSEK) om inget annat anges. Belopp inom parentes är hänförligt till motsvarande period föregående år, om inget annat anges. Avrundningsdifferenser kan påverka summeringarna i tabellerna i denna rapport.
Korthet – juli till september
Korthet – januari till september
VD | Har ordet
Under det tredje kvartalet har vi fortsatt fokusera på lönsamhet och vi fortsätter se en ökad lönsamhet per order jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Det tredje kvartalet uppvisar en lägre OPEX jämfört med tredje kvartalet 2024, trots förvärvet av Serenata, vilket visar på en stark organisk kostnadskontroll men också en lyckad migrering av Serenata både tekniskt och operativt. EBITDA för kvartalet är på en hälsosam nivå med en ökning på 166% jämfört med 2024 och vi följer vår högt ställda prognos för året. Kvartalets resultat är det bästa för tredje kvartalet sen Covid-året 2021.
Klimatet fortsätter vara tufft för konsumenterna i många av våra stora marknader. Vi ser att Consumer confidence fortsätter vara på låga nivåer, och i vissa marknader har en uppåtgående trend brutits av. Verksamheten påverkas också av säsongsvariationer och det tredje kvartalet är generellt ett kvartal med lägre försäljning då det inte innehåller några väsentliga högtider. Tredje kvartalet uppvisar en volymnedgång jämfört med motsvarande kvartal 2024 vilket är ett medvetet beslut då vi fortsätter fokusera på lönsamheten. Det betyder att vi minskar volymen från performance marketing för att optimera lönsamheten både totalt och per order, för att bibehålla en långsiktigt hälsosam affär.
Vi har under kvartalet migrerat över verksamheten i Polen till den nya e-handelsplattformen, vilket betyder att alla våra länder nu är live på den nya plattformen. Vi har också introducerat olika AI-verktyg för att dels ytterligare förbättra vår kundnöjdhet, och dels för att minska tiden mellan idé och implementering av nya funktioner. Vi fortsätter arbetet med att differentiera kundanskaffningen, framförallt genom att fortsätta fokusera på att utveckla vårt CRM-arbete samt att ytterligare öka vår kundnöjdhet. Detta arbete gör att vi trots en lägre volym från performance marketing ser en ökad lönsamhet per order och en hälsosam EBITDA.
Under det närmaste året kommer vi fokusera på det vi kan påverka och arbeta med förbättringar av bolaget, samt fortsätta att utvärdera nya förvärv. Vi anser att vi genom integrationen av Serenata har bevisat att vår förvärsstrategi är bärkraftig och kan skapa stora värden för bolaget. Vår ambition är att fortsätta utveckla bolaget, investera och ta marknadsandelar. Det absolut viktigaste för oss är att bygga för framtiden.
Magnus Silfverberg
VD | Koncernchef
Malmö, 19:e november 2025
Det finns alltid en anledning att ge blommor.
Euroflorist är en ledande europeisk e-handelsplattform för blommor och kompletterande produkter.
Vi tycker att blommor är det bästa sättet att uttrycka känslor och att ingen anledning är för stor eller liten för att ge blommor till sig själv, eller någon annan. Vi finns i tio länder i Europa och levererar över hela världen.
Närmre upplysningar lämnas av:
Magnus Silfverberg, Verkställande direktör.
E-post: magnus.silfverberg@euroflorist.com
Anders Denvall, CFO.
E-post: anders.denvall@euroflorist.com
Idag, 10:00
Delårsrapport juli - september 2025 Euroflorist 2.0 Obligation AB (publ) orgnr 559333-6174
Belopp presenteras i tusentals kronor (kSEK) om inget annat anges. Belopp inom parentes är hänförligt till motsvarande period föregående år, om inget annat anges. Avrundningsdifferenser kan påverka summeringarna i tabellerna i denna rapport.
Korthet – juli till september
Korthet – januari till september
VD | Har ordet
Under det tredje kvartalet har vi fortsatt fokusera på lönsamhet och vi fortsätter se en ökad lönsamhet per order jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Det tredje kvartalet uppvisar en lägre OPEX jämfört med tredje kvartalet 2024, trots förvärvet av Serenata, vilket visar på en stark organisk kostnadskontroll men också en lyckad migrering av Serenata både tekniskt och operativt. EBITDA för kvartalet är på en hälsosam nivå med en ökning på 166% jämfört med 2024 och vi följer vår högt ställda prognos för året. Kvartalets resultat är det bästa för tredje kvartalet sen Covid-året 2021.
Klimatet fortsätter vara tufft för konsumenterna i många av våra stora marknader. Vi ser att Consumer confidence fortsätter vara på låga nivåer, och i vissa marknader har en uppåtgående trend brutits av. Verksamheten påverkas också av säsongsvariationer och det tredje kvartalet är generellt ett kvartal med lägre försäljning då det inte innehåller några väsentliga högtider. Tredje kvartalet uppvisar en volymnedgång jämfört med motsvarande kvartal 2024 vilket är ett medvetet beslut då vi fortsätter fokusera på lönsamheten. Det betyder att vi minskar volymen från performance marketing för att optimera lönsamheten både totalt och per order, för att bibehålla en långsiktigt hälsosam affär.
Vi har under kvartalet migrerat över verksamheten i Polen till den nya e-handelsplattformen, vilket betyder att alla våra länder nu är live på den nya plattformen. Vi har också introducerat olika AI-verktyg för att dels ytterligare förbättra vår kundnöjdhet, och dels för att minska tiden mellan idé och implementering av nya funktioner. Vi fortsätter arbetet med att differentiera kundanskaffningen, framförallt genom att fortsätta fokusera på att utveckla vårt CRM-arbete samt att ytterligare öka vår kundnöjdhet. Detta arbete gör att vi trots en lägre volym från performance marketing ser en ökad lönsamhet per order och en hälsosam EBITDA.
Under det närmaste året kommer vi fokusera på det vi kan påverka och arbeta med förbättringar av bolaget, samt fortsätta att utvärdera nya förvärv. Vi anser att vi genom integrationen av Serenata har bevisat att vår förvärsstrategi är bärkraftig och kan skapa stora värden för bolaget. Vår ambition är att fortsätta utveckla bolaget, investera och ta marknadsandelar. Det absolut viktigaste för oss är att bygga för framtiden.
Magnus Silfverberg
VD | Koncernchef
Malmö, 19:e november 2025
Det finns alltid en anledning att ge blommor.
Euroflorist är en ledande europeisk e-handelsplattform för blommor och kompletterande produkter.
Vi tycker att blommor är det bästa sättet att uttrycka känslor och att ingen anledning är för stor eller liten för att ge blommor till sig själv, eller någon annan. Vi finns i tio länder i Europa och levererar över hela världen.
Närmre upplysningar lämnas av:
Magnus Silfverberg, Verkställande direktör.
E-post: magnus.silfverberg@euroflorist.com
Anders Denvall, CFO.
E-post: anders.denvall@euroflorist.com
Analyser

Intellego
Techbolagen
Bolånen
Analyser
Intellego
Techbolagen
Bolånen
1 DAG %
Senast
Nordnet
Idag, 09:41
Frida Bratt lämnar Nordnet
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 679,30