Uppdatering kring Kwizit samt höstens roadmap
1 augusti, 10:00
1 augusti, 10:00
Den 25 april lanserade vi Kwizit på den svenska marknaden genom en så kallad soft launch, för att i en trygg och välbekant miljö kunna optimera och validera spelets funktionalitet, samtidigt som vi analyserar spelmönster och användarbeteenden. Under denna period har vi även trycktestat olika marknadsföringsmetoder för att identifiera vilka som ger kostnadseffektiva konverteringar till nedladdningar - en värdefull insikt inför framtida uppskalning.
Se videon här:
Kwizit: Tre sätt att spela. Ett mål - att vinna.
Nya spellägen
Under sommaren har två nya spellägen utvecklats och är inom kort redo att lanseras:
Teams
Delar upp spelarna i två lag som tillsammans samlar poäng för att besegra motståndarlaget. Webben/Tvn illustrerar lagens sammanhållning och visar poängställningen i realtid.
Race
Spelarna tävlar individuellt med fokus på snabba och korrekta svar. Varje rätt svar leder direkt till nästa fråga, utan att man behöver invänta andra spelare. Vid fel svar fryser skärmen till, och spelaren måste "hacka bort" isen från svarsalternativen för att fortsätta. Webben/Tvn visar en kapplöpning där spelaravatarer tävlar mot mållinjen.
Roadmap för hösten (Q3-Q4)
Fokus ligger på att utveckla följande funktioner:
Målgrupper för premiumfunktioner
Den typiska premiumanvändaren kan vara:
Vi ser fram emot att lansera fler spellägen, öppna upp spelet för en bredare publik och introducera intäktsgenererande funktionalitet till Kwizit.
Krister “Kwizter“ Elmgren
Krister Elmgren
VD
Gamethrill AB (Publ)
krister.elmgren@gamethrill.se
Bifogade filer
Uppdatering kring Kwizit samt höstens roadmap
1 augusti, 10:00
Den 25 april lanserade vi Kwizit på den svenska marknaden genom en så kallad soft launch, för att i en trygg och välbekant miljö kunna optimera och validera spelets funktionalitet, samtidigt som vi analyserar spelmönster och användarbeteenden. Under denna period har vi även trycktestat olika marknadsföringsmetoder för att identifiera vilka som ger kostnadseffektiva konverteringar till nedladdningar - en värdefull insikt inför framtida uppskalning.
Se videon här:
Kwizit: Tre sätt att spela. Ett mål - att vinna.
Nya spellägen
Under sommaren har två nya spellägen utvecklats och är inom kort redo att lanseras:
Teams
Delar upp spelarna i två lag som tillsammans samlar poäng för att besegra motståndarlaget. Webben/Tvn illustrerar lagens sammanhållning och visar poängställningen i realtid.
Race
Spelarna tävlar individuellt med fokus på snabba och korrekta svar. Varje rätt svar leder direkt till nästa fråga, utan att man behöver invänta andra spelare. Vid fel svar fryser skärmen till, och spelaren måste "hacka bort" isen från svarsalternativen för att fortsätta. Webben/Tvn visar en kapplöpning där spelaravatarer tävlar mot mållinjen.
Roadmap för hösten (Q3-Q4)
Fokus ligger på att utveckla följande funktioner:
Målgrupper för premiumfunktioner
Den typiska premiumanvändaren kan vara:
Vi ser fram emot att lansera fler spellägen, öppna upp spelet för en bredare publik och introducera intäktsgenererande funktionalitet till Kwizit.
Krister “Kwizter“ Elmgren
Krister Elmgren
VD
Gamethrill AB (Publ)
krister.elmgren@gamethrill.se
Bifogade filer
Uppdatering kring Kwizit samt höstens roadmap
Bopriser
Handelskrig
Analys
Bopriser
Handelskrig
Analys
1 DAG %
Senast
Handelskrig
1 augusti, 15:51
Professorn: "Svårt att tänka sig en guldålder"
Kempower
1 augusti, 12:28
Laddat för tillväxt i Kempower
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 533,59