Scandic föreläser om tillgänglighet för turistbranschen i Singapore
21 november, 2016
21 november, 2016
Som enda hotellkedja är Scandic inbjuden av Svenska ambassaden i Singapore för att inspirera turistbranschen. Seminariet syftar till att lyfta hur företag och organisationer i Sverige arbetar med tillgänglighet samt hur företag via smart design kan göra livet enklare för gäster med speciella behov. - Scandics engagemang i tillgänglighetsfrågor är ett viktigt inslag och förhoppningsvis kommer deras erfarenheter och metodik verka som förebild och inspiration för turistbranschen i Singapore. Intresset för dessa frågor ökar här inom både näringsliv, myndigheter och organisationer. Att Scandic som privat företag har tagit en ledarposition i tillgänglighetsfrågor väcker nyfikenhet, säger Håkan Jevrell, Ambassadör på Svenska ambassaden i Singapore. - Turistbranschen kan öka sina intäktsmöjligheter genom att anpassa sina produkter och tjänster för många fler resenärer, inte minst genom den ökade kundgruppen av äldre resenärer. Jag ser fram emot att dela med mig av Scandics arbetssätt och erfarenheter på seminariet och hoppas att inspirera fler att jobba med de här frågorna, säger Magnus Berglund, Tillgänglighetsdirektör på Scandic Hotels Group. Under seminariet kommer Scandic bland annat presentera konceptet ”Design för alla” som är en viktig parameter i Scandics tillgänglighetsarbete. Design för alla innebär att ett anpassat rum ska vara lika väldesignat som alla andra rum och ha smarta, snygga och diskreta lösningar för att förenkla för människor med särskilda behov. Tillgänglighetsanpassat kunderbjudande Scandics målsättning är att en hotellvistelse ska kunna upplevas och vara tillgänglig för så många människor som möjligt. Sedan 2003 har Scandic därför haft en tillgänglighetsdirektör med uppgift att säkerställa att Scandics kunderbjudande utvecklas med hänsyn till människors olika behov av tillgänglighetsanpassningar. Idag har Scandic en checklista med 135 punkter, sammanfattade i Scandics tillgänglighetsstandard (https://www.scandichotels.se/contentassets/a2327cec7ae4488ca8da1e8c223669bf/scandics-accessibility-standard_se.pdf) och en egen interaktiv utbildning. 2015 vann Scandic pris som världens bästa hotelloperatör i World Responsible Tourism Awards (http://www.scandichotelsgroup.com/sv/scandic-basta-hotellkedja-i-varlden-inom-tillganglighet/) för sitt arbete med att tillgänglighetsanpassa hotellen. För mer information om Scandics tillgänglighetsarbete, besök: Speciella behov (http://www.scandichotels.se/Alltid-pa-Scandic/For-dig-med-speciella-behov/) För mer information, kontakta: Magnus Berglund, Tillgänglighetsdirektör, Scandic Hotels Group, 070-97 35 077 Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarig Scandic Hotels Group, 070-97 35 231 E-post: anna-klara.lindholm@scandichotels.com
21 november, 2016
Som enda hotellkedja är Scandic inbjuden av Svenska ambassaden i Singapore för att inspirera turistbranschen. Seminariet syftar till att lyfta hur företag och organisationer i Sverige arbetar med tillgänglighet samt hur företag via smart design kan göra livet enklare för gäster med speciella behov. - Scandics engagemang i tillgänglighetsfrågor är ett viktigt inslag och förhoppningsvis kommer deras erfarenheter och metodik verka som förebild och inspiration för turistbranschen i Singapore. Intresset för dessa frågor ökar här inom både näringsliv, myndigheter och organisationer. Att Scandic som privat företag har tagit en ledarposition i tillgänglighetsfrågor väcker nyfikenhet, säger Håkan Jevrell, Ambassadör på Svenska ambassaden i Singapore. - Turistbranschen kan öka sina intäktsmöjligheter genom att anpassa sina produkter och tjänster för många fler resenärer, inte minst genom den ökade kundgruppen av äldre resenärer. Jag ser fram emot att dela med mig av Scandics arbetssätt och erfarenheter på seminariet och hoppas att inspirera fler att jobba med de här frågorna, säger Magnus Berglund, Tillgänglighetsdirektör på Scandic Hotels Group. Under seminariet kommer Scandic bland annat presentera konceptet ”Design för alla” som är en viktig parameter i Scandics tillgänglighetsarbete. Design för alla innebär att ett anpassat rum ska vara lika väldesignat som alla andra rum och ha smarta, snygga och diskreta lösningar för att förenkla för människor med särskilda behov. Tillgänglighetsanpassat kunderbjudande Scandics målsättning är att en hotellvistelse ska kunna upplevas och vara tillgänglig för så många människor som möjligt. Sedan 2003 har Scandic därför haft en tillgänglighetsdirektör med uppgift att säkerställa att Scandics kunderbjudande utvecklas med hänsyn till människors olika behov av tillgänglighetsanpassningar. Idag har Scandic en checklista med 135 punkter, sammanfattade i Scandics tillgänglighetsstandard (https://www.scandichotels.se/contentassets/a2327cec7ae4488ca8da1e8c223669bf/scandics-accessibility-standard_se.pdf) och en egen interaktiv utbildning. 2015 vann Scandic pris som världens bästa hotelloperatör i World Responsible Tourism Awards (http://www.scandichotelsgroup.com/sv/scandic-basta-hotellkedja-i-varlden-inom-tillganglighet/) för sitt arbete med att tillgänglighetsanpassa hotellen. För mer information om Scandics tillgänglighetsarbete, besök: Speciella behov (http://www.scandichotels.se/Alltid-pa-Scandic/For-dig-med-speciella-behov/) För mer information, kontakta: Magnus Berglund, Tillgänglighetsdirektör, Scandic Hotels Group, 070-97 35 077 Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarig Scandic Hotels Group, 070-97 35 231 E-post: anna-klara.lindholm@scandichotels.com
Analyser

Aktieråd


SBB

Inflationen
Analyser

Aktieråd


SBB

Inflationen
1 DAG %
Senast

Stockholmsbörsen
12 december, 17:47
Börsen föll tillbaka – stänger veckan rött
Castellum
12 december, 17:27
Castellums VD shoppar loss
Nordea Bank
12 december, 17:02
Storbankerna är dyrare än vanligt – vi slopar köpråden
blankning
12 december, 16:41
Här är de mest blankade aktierna just nu
Coffee Stain Group B
12 december, 14:25
Analys: Uppsidan lockar i Embracers avknoppning
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 821,01