Acast ingår partnerskap med Magnite för utökad annonsering


29 juli, 07:13

Podcastbolaget Acast ingår partnerskap med Magnite för utökad programmatisk annonsering i podcasts, enligt ett pressmeddelande.

Magnite är en global oberoende utbudsplattform för annonsering. Samarbetet innebär att Acasts lyssningar når en bredare uppsättning annonsköpare och gör annonsutrymmet mer tillgängligt.

Det bredare utbudet förväntas leda till bättre kampanjresultat för annonsörer och samtidigt stärka intäktsmöjligheterna för Acasts kreatörer.

- Vi ser ett ökande intresse från annonsörer att inkludera podcasts i integrerade kampanjer. Genom partnerskapet med Magnite kan annonsörer enkelt komma åt vår högkvalitativa podcastkatalog och med precision nå djupt engagerade lyssnare, säger Acasts vd Greg Glenday.

Jesper Ahlberg
jesper.ahlberg@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Acast

Senast

18,98

1 dag %

−3,75%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.