STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Trots rådande makroekonomisk osäkerhet har poddbolaget Acast leveranser av annonskampanjer inte påverkats under kvartalet.

Det skriver vd Ross Adams i delårsrapporten för det första kvartalet 2025.

"Vi är dock vaksamma och har beredskap att snabbt justera vår investeringstakt för att trygga lönsam tillväxt", uppger vd:n.

Under kvartalet hade Acast en bruttomarginal om 37 procent (39), vilket påverkades av lägre marginaler i det snabbast växande marknadssegmentet Nordamerika.

"Rörelsekostnaderna ökade med 19 procent jämfört med föregående år, drivet av satsningar på våra strategiskt prioriterade marknader. Med tanke på den osäkra makroekonomiska situationen har vi ett starkt fokus på kostnadskontroll", fortsätter Ross Adams.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Acast

Senast

15,22

1 dag %

4,97%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

0,11%

Senast

2 431,64

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.