Disney, Apple och Amazon har budat på NFL:s Sunday Ticket-paket


27 juni, 2022

Disney, Apple och Amazon är budgivarna på NFL:s Sunday Ticket-paket, enligt källor till CNBC.

Det betyder att nuvarande rättighetsinnehavaren Directv inte kommer äga Sunday Ticket efter att avtalet löper ut efter säsongen 2022/23. Enligt CNBC har Directv gjort en förlust på Sunday Ticket, som erbjuder sändning av grundseriematcher som inte är tillgängliga på lokala marknader.

Directv betalade 1,5 miljarder dollar för paketet. NFL kräver från de nya intressenterna minst 2 miljarder dollar. Däremot väntas siffran knappast överstiga 3 miljarder dollar givet vilken dålig affär det varit för Directv, sade en källa.

Den som går segrande ur striden kommer också att bli en delägare i NFL Media, enligt CNBC. Ligan uppges fortfarande föra diskussioner med trion vilket innebär att det kan ytterligare dröja innan vinnarens namn blir känd.

Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se

Apple

Senast

200,48

1 dag %

−0,30%

1 dag

1 mån

1 år

Amazon.com

Senast

222,18

1 dag %

−0,50%

Walt Disney

Senast

123,54

1 dag %

0,98%
Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,87%

Senast

2 484,44

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.