Dressmann byter logotype och startar nytt butikskoncept


3 juli, 13:18

Klädkedjan Dressmann byter logotype och uppdaterar sina flaggskeppsbutiker. Det skriver Habit.se.

Först ut är butiken i Mall of Scandinavia i Solna, som i höst får ny visuell identitet och ett särskilt område, en så kallad Drop-Zone, där nyheter och kampanjer presenteras.

Syftet är att ge ett mer modernt uttryck och att stärka kundupplevelsen.

Dressmann ägs av den norska Varner‑Gruppen, en privat familjekoncern grundad av Frank Varner 1962.

Rikard Jansson
rikard.jansson@finwire.com
Nyhetsbyrån Finwire, @Finwire

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.