Immunovias nya test får varumärkesnamnet Pancreasure
5 maj, 13:52
5 maj, 13:52
Diagnostikföretaget Immunovia har gett sitt nya blodbaserade test för tidig upptäckt av bukspottskörtelcancer namnet Pancreasure.
Testets lansering ses som en viktig milstolpe inför den kommersiella lanseringen i USA som äger rum i det tredje kvartalet.
"Pancreasure har visat stark klinisk prestanda i flera studier, med 78 procent sensitivitet och 92 procent specificitet vid identifiering av bukspottkörtelcancer i tidigt stadium. Denna prestanda är i linje med, eller överträffar, de vanligaste screeningmetoderna som används idag. Till skillnad från andra vanliga metoder, som är mer invasiva och betungande att utföra, är Pancreasure ett enkelt, blodbaserat test", heter det.
Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire
5 maj, 13:52
Diagnostikföretaget Immunovia har gett sitt nya blodbaserade test för tidig upptäckt av bukspottskörtelcancer namnet Pancreasure.
Testets lansering ses som en viktig milstolpe inför den kommersiella lanseringen i USA som äger rum i det tredje kvartalet.
"Pancreasure har visat stark klinisk prestanda i flera studier, med 78 procent sensitivitet och 92 procent specificitet vid identifiering av bukspottkörtelcancer i tidigt stadium. Denna prestanda är i linje med, eller överträffar, de vanligaste screeningmetoderna som används idag. Till skillnad från andra vanliga metoder, som är mer invasiva och betungande att utföra, är Pancreasure ett enkelt, blodbaserat test", heter det.
Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire
Analyser

Aktieråd


SBB

Inflationen
Analyser

Aktieråd


SBB

Inflationen
1 DAG %
Senast

Stockholmsbörsen
12 december, 17:47
Börsen föll tillbaka – stänger veckan rött
Castellum
12 december, 17:27
Castellums VD shoppar loss
Nordea Bank
12 december, 17:02
Storbankerna är dyrare än vanligt – vi slopar köpråden
blankning
12 december, 16:41
Här är de mest blankade aktierna just nu
Coffee Stain Group B
12 december, 14:25
Analys: Uppsidan lockar i Embracers avknoppning
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 821,01