STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) E-handelsbolaget Ellos avser att noteras på Stockholmsbörsen och siktar i samband med detta på att ta in cirka 300 miljoner kronor genom emission av nya aktier.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Så kallade cornerstone-investerare har åtagit sig att köpa aktier i erbjudandet för 204 miljoner kronor, vilket motsvarar cirka 14 procent av röster och kapital i bolaget efter genomförandet.

Beroende på marknadsförhållandena väntas handeln i Ellos inledas under det tredje kvartalet i år, heter det.

Börsredaktionen Nyhetsbyrån Direkt

+46 8 5191 7911

borsdesken.direkt@direkt.se

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån