Kinesiska konsumenter väljer inhemska lyxmärken - WSJ
28 juli, 09:15
28 juli, 09:15
Allt fler kinesiska konsumenter vänder sig till inhemska lyxmärken som Laopu, Mao Geping och Songmont i stället för västerländska namn som Cartier och Yves Saint Laurent. Det rapporterar Wall Street Journal.
Kombinationen av traditionella designelement och kulturell stolthet har blivit ett nytt lockrop i en osäker ekonomi där många hellre köper guld än handväskor. Samtidigt har försäljningen av västerländska lyxprodukter i Kina fallit kraftigt, med en nedgång på 20 procent förra året enligt Bain.
Richemont, som äger Cartier, såg försäljningen i Kina sjunka med 23 procent under det brutna räkenskapsåret som avslutades i mars.
Adam Fransson
Nyhetsbyrån Finwire
28 juli, 09:15
Allt fler kinesiska konsumenter vänder sig till inhemska lyxmärken som Laopu, Mao Geping och Songmont i stället för västerländska namn som Cartier och Yves Saint Laurent. Det rapporterar Wall Street Journal.
Kombinationen av traditionella designelement och kulturell stolthet har blivit ett nytt lockrop i en osäker ekonomi där många hellre köper guld än handväskor. Samtidigt har försäljningen av västerländska lyxprodukter i Kina fallit kraftigt, med en nedgång på 20 procent förra året enligt Bain.
Richemont, som äger Cartier, såg försäljningen i Kina sjunka med 23 procent under det brutna räkenskapsåret som avslutades i mars.
Adam Fransson
Nyhetsbyrån Finwire
Handelskrig
Apple
Analys
Handelskrig
Apple
Analys
1 DAG %
Senast
Kempower
Igår, 12:28
Laddat för tillväxt i Kempower
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 533,59