ORGANISK TILLVÄXT -0,7% 4 KV (EST +1,3%)
25 januari, 2024
25 januari, 2024
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Hygienbolaget Essitys organiska försäljningstillväxt uppgick till -0,7 procent i det fjärde kvartalet 2023, framgår det av bokslutet.
Väntat var en organisk tillväxt om 1,3 procent enligt Infronts sammanställning av analytikers prognoser.
För affärsområdet Health & Medical, som inkluderar produkter inom bland annat inkontinens, sårvård och kompressionsbehandling, var tillväxten 4,3 procent organiskt. Analytikersnittet låg på 5,3 procent.
Affärsområdet Consumer Goods, hygienprodukter som säljs i detaljhandeln, visade en organisk tillväxt om -2,8 procent. Här låg snittestimatet på 0,2 procent.
För Professional Hygiene, mjukpapper för storförbrukare under varumärket Tork, ökade försäljningen organiskt med 0,1 procent. Här låg snittprognosen på + 1,5 procent.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt
25 januari, 2024
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Hygienbolaget Essitys organiska försäljningstillväxt uppgick till -0,7 procent i det fjärde kvartalet 2023, framgår det av bokslutet.
Väntat var en organisk tillväxt om 1,3 procent enligt Infronts sammanställning av analytikers prognoser.
För affärsområdet Health & Medical, som inkluderar produkter inom bland annat inkontinens, sårvård och kompressionsbehandling, var tillväxten 4,3 procent organiskt. Analytikersnittet låg på 5,3 procent.
Affärsområdet Consumer Goods, hygienprodukter som säljs i detaljhandeln, visade en organisk tillväxt om -2,8 procent. Här låg snittestimatet på 0,2 procent.
För Professional Hygiene, mjukpapper för storförbrukare under varumärket Tork, ökade försäljningen organiskt med 0,1 procent. Här låg snittprognosen på + 1,5 procent.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt
Handelskrig
Apple
Analys
Handelskrig
Apple
Analys
1 DAG %
Senast
Kempower
Igår, 12:28
Laddat för tillväxt i Kempower
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 533,59