Betalteknikbolaget Paypal introducerar Ads Manager, ett verktyg som gör det möjligt för småföretag att tjäna pengar på sin webbtrafik genom att sälja annonsutrymme, likt stora detaljhandelsnätverk.

Tjänsten lanseras i USA i början av 2026, med Storbritannien och Tyskland som nästa marknader.

– Småföretagen är ryggraden i vår ekonomi, men de har stått utanför den detaljhandelsmedierevolution som förändrar hur stora återförsäljare genererar intäkter, säger Mark Grether, chef för Paypal Ads, och fortsätter:

– Paypal Ads Manager ändrar den ekvationen helt. Vi gör det möjligt för småföretag att delta i samma högmarginalmodell som driver tillväxt hos några av världens största företag, samtidigt som vi skapar tusentals nya, högkvalitativa annonsytor för varumärken.

Paypal stiger i förhandeln på Wall Street.

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

PayPal

Senast

65,17

1 dag %

−0,26%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån