EBITDA BLEV -3,9 MLN KR 3 KV (-4,1), NY STRATEGI
Idag, 08:50
Idag, 08:50
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Vidhance, som utvecklar lösningar för videoklipp i mobilkameror, hade en nettoomsättning på 3,8 miljoner kronor (6,9) och ett ebitda-resultat om -3,9 miljoner kronor (-4,1) under det tredje kvartalet 2025.
Kassaflödet efter investeringsverksamheten för kvartalet uppgick till -5,2 miljoner kronor (-1,9).
Vd Johan Bolin konstaterar att genomförda kostnadsbesparingar börjar ge effekt.
"Under de kommande två kvartalen kommer kostnaderna fortsätta att sjunka som resultat av redan gjorda besparingar och effektiviseringar. Men kostnadsbesparingar räcker inte. Ännu viktigare är att öka intäkterna, utveckla vår affärsmix och bygga en stabilare och mindre geopolitiskt känslig intäktsbas. För att nå dit uppdaterade vi Vidhances strategi i början av september", kommenterar vd:n Johan Bolin i delårsrapporten.
Inom professionella tillämpningar stärker bolaget fokuset initialt på de två områdena sjukvård med telemedicin.
"Den uppdaterade strategin innebär därmed inte att vi sänker ambitionerna inom vår traditionella kärnaffär, konsumentteknik då främst smartphones. Tvärtom skapar nya produkter som till exempel smarta glasögon stora möjligheter då de tekniskt är väldigt lika smartphones, vilket gör att våra produkter passar väl, samtidigt som det ger en bra affärssynergi då glasögonen förväntas användas även i många professionella sammanhang", skriver vd:n.
För att hantera bolagets två affärslogiker - konsumentteknik och professionella system - bildas de två dotterbolagen Vidhance Consumer Technologies och Vidhance Defence and Vision Systems.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Idag, 08:50
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Vidhance, som utvecklar lösningar för videoklipp i mobilkameror, hade en nettoomsättning på 3,8 miljoner kronor (6,9) och ett ebitda-resultat om -3,9 miljoner kronor (-4,1) under det tredje kvartalet 2025.
Kassaflödet efter investeringsverksamheten för kvartalet uppgick till -5,2 miljoner kronor (-1,9).
Vd Johan Bolin konstaterar att genomförda kostnadsbesparingar börjar ge effekt.
"Under de kommande två kvartalen kommer kostnaderna fortsätta att sjunka som resultat av redan gjorda besparingar och effektiviseringar. Men kostnadsbesparingar räcker inte. Ännu viktigare är att öka intäkterna, utveckla vår affärsmix och bygga en stabilare och mindre geopolitiskt känslig intäktsbas. För att nå dit uppdaterade vi Vidhances strategi i början av september", kommenterar vd:n Johan Bolin i delårsrapporten.
Inom professionella tillämpningar stärker bolaget fokuset initialt på de två områdena sjukvård med telemedicin.
"Den uppdaterade strategin innebär därmed inte att vi sänker ambitionerna inom vår traditionella kärnaffär, konsumentteknik då främst smartphones. Tvärtom skapar nya produkter som till exempel smarta glasögon stora möjligheter då de tekniskt är väldigt lika smartphones, vilket gör att våra produkter passar väl, samtidigt som det ger en bra affärssynergi då glasögonen förväntas användas även i många professionella sammanhang", skriver vd:n.
För att hantera bolagets två affärslogiker - konsumentteknik och professionella system - bildas de två dotterbolagen Vidhance Consumer Technologies och Vidhance Defence and Vision Systems.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Börsen
Kinneviks VD slutar
USA
Analyser
Börsen
Kinneviks VD slutar
USA
Analyser
1 DAG %
Senast
Nvidia
Idag, 07:48
Börsfall i Asien efter AI-oro
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 691,96