Försäljning 2017 online på 29 mdr
H&M-gruppens onlineförsäljning har en god tillväxt med en försäljning 2017 som uppgick till 29 miljarder kronor, det vill säga 12,5 procent av H&M-gruppens totala försäljning.
14 februari, 2018
H&M-gruppens onlineförsäljning har en god tillväxt med en försäljning 2017 som uppgick till 29 miljarder kronor, det vill säga 12,5 procent av H&M-gruppens totala försäljning.
14 februari, 2018
Det framgår av ett pressmeddelande inför onsdagens kapitalmarknadsdag där H&M även avslöjar följande:
* H&M-gruppens onlinekanal har en "god" lönsamhet och stod för 22 procent av H&M-gruppens rörelseresultat 2017.
* New Business, som driver H&M-gruppens nyare varumärken COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, H&M Home, & Other Stories och Arket, har en "god" tillväxt med en försäljning som uppgick till 17 miljarder kronor, det vill säga 7 procent av H&M-gruppens totala försäljning.
* En allt större andel av bolagets investeringar och satsningar allokeras till digitala investeringar och utgjorde under det senaste räkenskapsåret 45 procent av H&M-gruppens sammantagna investeringar.
* Nyöppnade butiker har "mycket bra villkor och flexibilitet". Genomsnittlig återbetalningstid för nya butiker är mindre än 17 månader.
H&M-gruppens onlineförsäljning har en god tillväxt med en försäljning 2017 som uppgick till 29 miljarder kronor, det vill säga 12,5 procent av H&M-gruppens totala försäljning.
14 februari, 2018
Det framgår av ett pressmeddelande inför onsdagens kapitalmarknadsdag där H&M även avslöjar följande:
* H&M-gruppens onlinekanal har en "god" lönsamhet och stod för 22 procent av H&M-gruppens rörelseresultat 2017.
* New Business, som driver H&M-gruppens nyare varumärken COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, H&M Home, & Other Stories och Arket, har en "god" tillväxt med en försäljning som uppgick till 17 miljarder kronor, det vill säga 7 procent av H&M-gruppens totala försäljning.
* En allt större andel av bolagets investeringar och satsningar allokeras till digitala investeringar och utgjorde under det senaste räkenskapsåret 45 procent av H&M-gruppens sammantagna investeringar.
* Nyöppnade butiker har "mycket bra villkor och flexibilitet". Genomsnittlig återbetalningstid för nya butiker är mindre än 17 månader.
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 448,33