H&M: Online ska öka med 25 % i år

H&M ser "goda möjligheter" till ett något bättre resultat för helåret 2017 jämfört med föregående år. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande inför bolaget kapitalmarknadsdag på onsdagen.

placera-nyabilder-hm_barn.PNG

14 februari, 2018

"Som en följd av det pågående skiftet i branschen och H&M-gruppens pågående förändringsarbete bedöms 2018 att bli fortsatt utmanande", skriver bolaget och fortsätter:

"H&M:s försäljning i jämförbara butiker förväntas bli fortsatt negativ med en gradvis förbättring under året. En tuff start med ett stort ingående varulager från Q4 2017 med obalanser i sortimentet leder till höga prisnedsättningskostnader som ger en negativ effekt på resultatet i början av året" heter det vidare.

H&M-gruppens onlineförsäljning förväntas öka med minst 25 procent under 2018 och försäljningen inom New Businessväntas öka med minst 25 procent.

"Försäljning i nyöppnade butiker netto förväntas ge ett tillskott om cirka 4 procent till H&M-gruppens försäljning under 2018", skriver H&M i pressmeddelandet.

Läs även:

"Goda vinstökningar" 2019-22Försäljning 2017 online på 29 mdr

Ämnen i artikeln

H&M B

Senast

154,60

1 dag %

−0,03%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån