H&M: Online ska öka med 25 % i år
H&M ser "goda möjligheter" till ett något bättre resultat för helåret 2017 jämfört med föregående år. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande inför bolaget kapitalmarknadsdag på onsdagen.
14 februari, 2018
H&M ser "goda möjligheter" till ett något bättre resultat för helåret 2017 jämfört med föregående år. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande inför bolaget kapitalmarknadsdag på onsdagen.
14 februari, 2018
"Som en följd av det pågående skiftet i branschen och H&M-gruppens pågående förändringsarbete bedöms 2018 att bli fortsatt utmanande", skriver bolaget och fortsätter:
"H&M:s försäljning i jämförbara butiker förväntas bli fortsatt negativ med en gradvis förbättring under året. En tuff start med ett stort ingående varulager från Q4 2017 med obalanser i sortimentet leder till höga prisnedsättningskostnader som ger en negativ effekt på resultatet i början av året" heter det vidare.
H&M-gruppens onlineförsäljning förväntas öka med minst 25 procent under 2018 och försäljningen inom New Businessväntas öka med minst 25 procent.
"Försäljning i nyöppnade butiker netto förväntas ge ett tillskott om cirka 4 procent till H&M-gruppens försäljning under 2018", skriver H&M i pressmeddelandet.
Läs även:
"Goda vinstökningar" 2019-22Försäljning 2017 online på 29 mdr
H&M ser "goda möjligheter" till ett något bättre resultat för helåret 2017 jämfört med föregående år. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande inför bolaget kapitalmarknadsdag på onsdagen.
14 februari, 2018
"Som en följd av det pågående skiftet i branschen och H&M-gruppens pågående förändringsarbete bedöms 2018 att bli fortsatt utmanande", skriver bolaget och fortsätter:
"H&M:s försäljning i jämförbara butiker förväntas bli fortsatt negativ med en gradvis förbättring under året. En tuff start med ett stort ingående varulager från Q4 2017 med obalanser i sortimentet leder till höga prisnedsättningskostnader som ger en negativ effekt på resultatet i början av året" heter det vidare.
H&M-gruppens onlineförsäljning förväntas öka med minst 25 procent under 2018 och försäljningen inom New Businessväntas öka med minst 25 procent.
"Försäljning i nyöppnade butiker netto förväntas ge ett tillskott om cirka 4 procent till H&M-gruppens försäljning under 2018", skriver H&M i pressmeddelandet.
Läs även:
"Goda vinstökningar" 2019-22Försäljning 2017 online på 29 mdr
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 448,40