Största kampanjen hittills
Öltillverkaren slår på stort inför fotbolls-EM och lägger närmare en miljard kronor på den största marknadsföringskampanjen i företagets historia.

18 maj, 2016
Öltillverkaren slår på stort inför fotbolls-EM och lägger närmare en miljard kronor på den största marknadsföringskampanjen i företagets historia.
18 maj, 2016
Carlsberg planerar till sommarens utökade EM-slutspel i fotboll sin största marknadsföringskampanj inom sport hittills.
Det danska bryggeriet väntas lägga upp till 80 miljoner euro på marknadsföring i anslutning till turneringen, uppger källor till Bloomberg News.
Därtill har bolaget redan betalat ut 40 miljoner euro för att säkra de exklusiva rättigheterna som officiell ölsponsor till mästerskapet, som sträcker sig från den 10 juni till den 10 juli.
Sommarens EM-turnering blir den hittills största av sitt slag, med 24 deltagande nationer, sedan UEFA beslutat att utöka mästerskapet från de 16 nationer som deltog i det senaste mästerskapet i Ukraina och Polen 2012. När Carlsberg började sponsra mästerskapet 1988 var antalet deltagande nationer åtta.
"Det är obestridligen en större händelse än någon tidigare UEFA Euro", sade Richard Whitty, marknadschef på Carlsberg, i en kommentar till Bloomberg News.
Öltillverkaren slår på stort inför fotbolls-EM och lägger närmare en miljard kronor på den största marknadsföringskampanjen i företagets historia.
18 maj, 2016
Carlsberg planerar till sommarens utökade EM-slutspel i fotboll sin största marknadsföringskampanj inom sport hittills.
Det danska bryggeriet väntas lägga upp till 80 miljoner euro på marknadsföring i anslutning till turneringen, uppger källor till Bloomberg News.
Därtill har bolaget redan betalat ut 40 miljoner euro för att säkra de exklusiva rättigheterna som officiell ölsponsor till mästerskapet, som sträcker sig från den 10 juni till den 10 juli.
Sommarens EM-turnering blir den hittills största av sitt slag, med 24 deltagande nationer, sedan UEFA beslutat att utöka mästerskapet från de 16 nationer som deltog i det senaste mästerskapet i Ukraina och Polen 2012. När Carlsberg började sponsra mästerskapet 1988 var antalet deltagande nationer åtta.
"Det är obestridligen en större händelse än någon tidigare UEFA Euro", sade Richard Whitty, marknadschef på Carlsberg, i en kommentar till Bloomberg News.
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
Aktier
Analys
BNP
Bostadsmarknaden
Aktier
1 DAG %
Senast
Samhällsbyggnadsbolaget i Norden
30 maj, 15:28
SBB avyttrar fastigheter för drygt 1,2 miljarder kronor
Stockholmsbörsen
30 maj, 13:30
Småsurt på Stockholmsbörsen
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 496,04