H&M: Online ska öka med 25 % i år

H&M ser "goda möjligheter" till ett något bättre resultat för helåret 2017 jämfört med föregående år. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande inför bolaget kapitalmarknadsdag på onsdagen.

placera-nyabilder-hm_barn.PNG

14 februari, 2018

"Som en följd av det pågående skiftet i branschen och H&M-gruppens pågående förändringsarbete bedöms 2018 att bli fortsatt utmanande", skriver bolaget och fortsätter:

"H&M:s försäljning i jämförbara butiker förväntas bli fortsatt negativ med en gradvis förbättring under året. En tuff start med ett stort ingående varulager från Q4 2017 med obalanser i sortimentet leder till höga prisnedsättningskostnader som ger en negativ effekt på resultatet i början av året" heter det vidare.

H&M-gruppens onlineförsäljning förväntas öka med minst 25 procent under 2018 och försäljningen inom New Businessväntas öka med minst 25 procent.

"Försäljning i nyöppnade butiker netto förväntas ge ett tillskott om cirka 4 procent till H&M-gruppens försäljning under 2018", skriver H&M i pressmeddelandet.

Läs även:

"Goda vinstökningar" 2019-22Försäljning 2017 online på 29 mdr

Ämnen i artikeln

H&M B

Senast

136,85

1 dag %

−0,04%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

0,72%

Senast

2 449,20

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.