TILLVÄXTTAKT 13,8% I 3 KV
Idag, 07:27
Idag, 07:27
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Doro, ett teknikbolag som utvecklar produkter för seniorer, avslutade september med en tillväxttakt i försäljningen på 13,1 procent för årets första nio månader, och 13,8 procent för det tredje kvartalet isolerat.
Det lyfter tillförordnad vd Kjetil Fennefoss fram i delårsrapporten.
Teknikskiftet – nedstängningen av 2G- och 3G-näten – fortsätter att driva försäljningen av Doros så kallade Feature phones, särskilt i Storbritannien. Dessutom bidrar 4G-serien Leva, enligt rapporten.
"När det gäller smartphones är vi glada att se att vår senaste serie Aurora drev försäljningen uppåt trots att smartphones är en utmanande och starkt dominerad marknad i våra regioner. Under det tredje kvartalet fick vi slutligen de tekniska godkännandena från samtliga operatörer, vilket innebär att vi nu kan lansera Aurora-sortimentet fullt ut i alla regioner", skriver Kjetil Fennefoss.
Under de senaste månaderna har mycket fokus internt legat på Doro Connect, bolagets erbjudande för mobilabonnemang.
"Denna nya strategi för Doro, med kombinationen av hårdvara och mobilabonnemang, kommer att kräva tester, anpassning och kreativitet för att hitta det bästa värdeerbjudandet. Vi ser dock fram emot att snart kunna visa resultaten av de första initiativen", skriver Kjetil Fennefoss.
Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt
Idag, 07:27
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Doro, ett teknikbolag som utvecklar produkter för seniorer, avslutade september med en tillväxttakt i försäljningen på 13,1 procent för årets första nio månader, och 13,8 procent för det tredje kvartalet isolerat.
Det lyfter tillförordnad vd Kjetil Fennefoss fram i delårsrapporten.
Teknikskiftet – nedstängningen av 2G- och 3G-näten – fortsätter att driva försäljningen av Doros så kallade Feature phones, särskilt i Storbritannien. Dessutom bidrar 4G-serien Leva, enligt rapporten.
"När det gäller smartphones är vi glada att se att vår senaste serie Aurora drev försäljningen uppåt trots att smartphones är en utmanande och starkt dominerad marknad i våra regioner. Under det tredje kvartalet fick vi slutligen de tekniska godkännandena från samtliga operatörer, vilket innebär att vi nu kan lansera Aurora-sortimentet fullt ut i alla regioner", skriver Kjetil Fennefoss.
Under de senaste månaderna har mycket fokus internt legat på Doro Connect, bolagets erbjudande för mobilabonnemang.
"Denna nya strategi för Doro, med kombinationen av hårdvara och mobilabonnemang, kommer att kräva tester, anpassning och kreativitet för att hitta det bästa värdeerbjudandet. Vi ser dock fram emot att snart kunna visa resultaten av de första initiativen", skriver Kjetil Fennefoss.
Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt
Rapporter
Analyser
Aktieråd
Krypto
Försvarsboomen
Rapporter
Analyser
Aktieråd
Krypto
Försvarsboomen
1 DAG %
Senast
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 758,16