FÖRSÄLJNING +9% 1 AUGUSTI-8 SEPTEMBER
10 september, 07:49
10 september, 07:49
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spanska modekoncernen Inditex, som har varumärken som Zara och Massimo Dutti, meddelar att butiks- och onlineförsäljningen i konstant valuta ökade med 9 procent under perioden 1 augusti till 8 september, jämfört med motsvarande period i fjol.
Det framgår av bolagets halvårsrapport som avser 1 februari-31 juli.
Höst- och vinterkollektionen har mottagits "mycket väl" av kunderna, skriver Inditex.
Börsredaktionen Nyhetsbyrån Direkt
+46 8 5191 7911
borsdesken.direkt@direkt.se
10 september, 07:49
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spanska modekoncernen Inditex, som har varumärken som Zara och Massimo Dutti, meddelar att butiks- och onlineförsäljningen i konstant valuta ökade med 9 procent under perioden 1 augusti till 8 september, jämfört med motsvarande period i fjol.
Det framgår av bolagets halvårsrapport som avser 1 februari-31 juli.
Höst- och vinterkollektionen har mottagits "mycket väl" av kunderna, skriver Inditex.
Börsredaktionen Nyhetsbyrån Direkt
+46 8 5191 7911
borsdesken.direkt@direkt.se
Analyser
USA
Klarnas IPO
Novo Nordisks sparpaket
Analyser
USA
Klarnas IPO
Novo Nordisks sparpaket
1 DAG %
Senast
Castellum
Idag, 14:38
15 mest blankade aktierna i Sverige
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 635,33