Betaltjänstbolaget Qliro lanserar Qliro Checkout Generation 3, en uppgraderad och modulär betallösning som syftar till att öka både konvertering och kundlojalitet hos e-handlare. Lösningen är en del av bolagets satsning på att bli en strategisk tillväxtpartner för modern handel.

”Med Qliro Checkout Generation 3 erbjuder vi mer än bara en betalningslösning. Vi tar en aktiv roll som strategisk tillväxtpartner för modern handel och bygger momentum genom hela kundresan, från första interaktion till återkommande köp. Det här är ett viktigt steg i vår resa mot att bli en nyckelspelare i handlarnas ekosystem, där vi bidrar till ökad försäljning, lönsamhet och starkare kundlojalitet”, säger Christoffer Rutgersson, vd för Qliro, i en kommentar.

Inga finansiella detaljer kring lanseringen anges.

“Generation 3 är ett resultat av nära samarbete med våra handlare, där vi har kombinerat beteendedata, affärsinsikter och teknik för att lyfta hela köpupplevelsen. Vi har testat varje förbättring i A/B-tester och ser nu resultat som visar upp till 10 procent bättre konvertering jämfört med handlares tidigare checkoutlösningar ”, avslutar Evelin Kaup, CPO på Qliro.

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Qliro

Senast

20,50

1 dag %

−0,97%

1 dag

1 mån

1 år

Senaste nytt
Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.