Qliro lanserar tredje generationens checkoutlösning
15 maj, 10:11
15 maj, 10:11
Betaltjänstbolaget Qliro lanserar Qliro Checkout Generation 3, en uppgraderad och modulär betallösning som syftar till att öka både konvertering och kundlojalitet hos e-handlare. Lösningen är en del av bolagets satsning på att bli en strategisk tillväxtpartner för modern handel.
”Med Qliro Checkout Generation 3 erbjuder vi mer än bara en betalningslösning. Vi tar en aktiv roll som strategisk tillväxtpartner för modern handel och bygger momentum genom hela kundresan, från första interaktion till återkommande köp. Det här är ett viktigt steg i vår resa mot att bli en nyckelspelare i handlarnas ekosystem, där vi bidrar till ökad försäljning, lönsamhet och starkare kundlojalitet”, säger Christoffer Rutgersson, vd för Qliro, i en kommentar.
Inga finansiella detaljer kring lanseringen anges.
“Generation 3 är ett resultat av nära samarbete med våra handlare, där vi har kombinerat beteendedata, affärsinsikter och teknik för att lyfta hela köpupplevelsen. Vi har testat varje förbättring i A/B-tester och ser nu resultat som visar upp till 10 procent bättre konvertering jämfört med handlares tidigare checkoutlösningar ”, avslutar Evelin Kaup, CPO på Qliro.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
15 maj, 10:11
Betaltjänstbolaget Qliro lanserar Qliro Checkout Generation 3, en uppgraderad och modulär betallösning som syftar till att öka både konvertering och kundlojalitet hos e-handlare. Lösningen är en del av bolagets satsning på att bli en strategisk tillväxtpartner för modern handel.
”Med Qliro Checkout Generation 3 erbjuder vi mer än bara en betalningslösning. Vi tar en aktiv roll som strategisk tillväxtpartner för modern handel och bygger momentum genom hela kundresan, från första interaktion till återkommande köp. Det här är ett viktigt steg i vår resa mot att bli en nyckelspelare i handlarnas ekosystem, där vi bidrar till ökad försäljning, lönsamhet och starkare kundlojalitet”, säger Christoffer Rutgersson, vd för Qliro, i en kommentar.
Inga finansiella detaljer kring lanseringen anges.
“Generation 3 är ett resultat av nära samarbete med våra handlare, där vi har kombinerat beteendedata, affärsinsikter och teknik för att lyfta hela köpupplevelsen. Vi har testat varje förbättring i A/B-tester och ser nu resultat som visar upp till 10 procent bättre konvertering jämfört med handlares tidigare checkoutlösningar ”, avslutar Evelin Kaup, CPO på Qliro.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Analys
Försvar
Fonder
SBB
Analys
Försvar
Fonder
SBB
1 DAG %
Senast
Nibe Industrier
Igår, 15:21
Analys: Inget fyndpris i Nibe
Novo Nordisk
Igår, 13:16
VD:n för Novo Nordisk får lämna
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 544,04