STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Swedbanks affärsområde Premium and Private Banking står för omkring 5 procent av bankens resultat, men har stor potential att växa.

Det sade affärsområdeschefen Malin Lilliecrona vid Swedbanks investerardag på onsdagen.

Av de Swedbankkunder som räknas som välbeställda (med minst 1 miljon kronor i placerbart kapital) är det hittills endast en av sex som är anslutna till Premium eller Private Banking, enligt Malin Lilliecrona.

"Vi ska dubbla kundbasen", sade hon.

Ett annat mål för området är att varje rådgivare genom ökad effektivitet ska hantera 50 procent fler kunder 2027.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Swedbank A

Senast

253,00

1 dag %

−1,17%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.