Synlig AIS trafik genom Hormuzsundet ökar efter att fler oljetankers åter börjat sända sina positioner öppet.

På tisdagsmorgonen befann sig sju tankfartyg i sundet enligt synliga AIS-signaler. Det rapporterar Bloomberg News. Därtill seglade en åttonde tanker, en mycket stor råoljetanker, in i Persiska viken utan att sända sin position under passagen och dök upp igen först efter överfarten.

Leo Luthander
leo.luthander@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån