Toyota säljer hela innehavet i MS&AD för 290 miljarder yen - Nikkei


Idag, 10:41

Japanska biljätten Toyota har sålt hela sitt innehav i försäkringsbolaget MS&AD för omkring 290 miljarder yen, det rapporterar Nikkei.

Affären uppges ha genomförts via blockaffärer och omfattade cirka 70,4 miljoner aktier som Toyota ägde vid utgången av mars.

Försäljningen är en del av bolagets arbete med att avveckla korsäganden.

Leo Luthander
leo.luthander@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån