ZetaDisplay
Anders Pettersson förvärvar 140 016 aktier i ZetaDisplay (GlobeNewswire)

2019-05-23 09:00

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm:ZETA) meddelar att styrelseledamoten Anders Pettersson har förvärvat 140 016 aktier i ZetaDisplay under perioden 21 till 22 maj 2019. Köpet motsvarar ett totalt värde om 3,1 miljoner kronor. Affären gjordes på Nasdaq Stockholm. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Malmö 23 maj 2019

Frågor om denna pressrelease besvaras av:

Leif Liljebrunn, Koncernchef och VD
Telefon: +46 708-45 80 52
Email leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
E-mail ola.burmark@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
E-mail daniel.oelker@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en totalleverantör av visuella kommunikationslösningar för att påverka beteende i en fysisk butiks- eller kontorsmiljö. Bolaget grundar sin verksamhet på en djup förståelse av mänskligt handlande i beslutssituationer. ZetaDisplay levererar sina insikter med hjälp av en smart teknisk plattform som genererar engagerande digitala skärmlösningar. Det totala erbjudandet omfattar strategi, planering, mjukvara, hårdvara, installation samt innehållsproduktion, analys, teknisk support och tjänster.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö. Bolaget omsätter 400 MSEK och sysselsätter 140 medarbetare vid åtta kontor i sex europeiska länder. Bolaget övervakar och servar hos kund över 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA].

Mer information på www.zetadisplay.com