Fuud rekryterar erfaren Marknadsdirektör
20 september, 2021
20 september, 2021
Rekryteringen är ett viktigt steg i Fuuds ambitiösa tillväxtplaner. Louise kommer arbeta med att utveckla varumärkena i Fuuds attraktiva och diversifierade portfölj som för närvarande innehåller 10 varumärken.
”Vi är glada över att vi lyckats attrahera Louise till Fuud. Louise har en imponerande meritlista där hon varit högst delaktig i framgångarna med drycken NOCCO. Hon tar med sig erfarenheter från att bygga varumärken och har en bred erfarenhet inom snabbrörliga konsumentvaror. Louise kommer att leda vår utveckling av varumärkes- och kommunikationsplattformar i syfte att påskynda vår övergripande målsättning att bli Nordens ledande Functional Foods-företag,” säger Peter Blom, VD Fuud.
Louise Nobel kommer närmast från roller inom marknadsföring på Spotify. Hon har dessförinnan en lång erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror med sina 4 år som Marknadschef och Global Varumärkeschef på NOCCO, och har tidigare arbetat som Kommunikationschef på EF Education i Zurich. Hon har en bred erfarenhet av att bygga och utveckla varumärken och koncept.
Jag ser mycket fram emot att börja på Fuud, ett spännande och relativt ungt företag med enorm tillväxtpotential, en gedigen portfölj och en tydlig målbild att bli marknadsledande i norden inom Functional Foods. Jag är övertygad om att jag med min erfarenhet inom dels FMCG samt min kunskap kring marknadsföring på Spotify, tillsammans med ett bra team vid min sida, kommer kunna ta våra varumärken till nästa nivå.” säger Louise Nobel.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Blom, VD Fuud AB
Tel: +46 706 555 698
E-mail: peter.blom@fuudunited.com
Om Fuud-koncernen
Med visionen att vara nordisk marknadsledare 2025 samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.
Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.
Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Barfly och Bezzt of Nature.
Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se
20 september, 2021
Rekryteringen är ett viktigt steg i Fuuds ambitiösa tillväxtplaner. Louise kommer arbeta med att utveckla varumärkena i Fuuds attraktiva och diversifierade portfölj som för närvarande innehåller 10 varumärken.
”Vi är glada över att vi lyckats attrahera Louise till Fuud. Louise har en imponerande meritlista där hon varit högst delaktig i framgångarna med drycken NOCCO. Hon tar med sig erfarenheter från att bygga varumärken och har en bred erfarenhet inom snabbrörliga konsumentvaror. Louise kommer att leda vår utveckling av varumärkes- och kommunikationsplattformar i syfte att påskynda vår övergripande målsättning att bli Nordens ledande Functional Foods-företag,” säger Peter Blom, VD Fuud.
Louise Nobel kommer närmast från roller inom marknadsföring på Spotify. Hon har dessförinnan en lång erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror med sina 4 år som Marknadschef och Global Varumärkeschef på NOCCO, och har tidigare arbetat som Kommunikationschef på EF Education i Zurich. Hon har en bred erfarenhet av att bygga och utveckla varumärken och koncept.
Jag ser mycket fram emot att börja på Fuud, ett spännande och relativt ungt företag med enorm tillväxtpotential, en gedigen portfölj och en tydlig målbild att bli marknadsledande i norden inom Functional Foods. Jag är övertygad om att jag med min erfarenhet inom dels FMCG samt min kunskap kring marknadsföring på Spotify, tillsammans med ett bra team vid min sida, kommer kunna ta våra varumärken till nästa nivå.” säger Louise Nobel.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Blom, VD Fuud AB
Tel: +46 706 555 698
E-mail: peter.blom@fuudunited.com
Om Fuud-koncernen
Med visionen att vara nordisk marknadsledare 2025 samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.
Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.
Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Barfly och Bezzt of Nature.
Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 448,97