Meds växte 100 procent under första halvåret - storsatsar på egna varumärken


19 juli, 2021

Nätapoteket Meds preliminära omsättning för det första halvåret uppgår till 200 miljoner kronor, en tillväxt på 100 procent jämfört med samma period föregående år. Det framgår av ett pressmeddelande.

“Vi har sett en mycket stark vår och start på sommaren och jag känner en stor stolthet över teamet som överträffar våra högt ställda förväntningarna månad efter månad. Att växa över 100 procent jämfört med samma period förra året, som omfattade hamstringsvågen under utbrottet av Covid-19, är fantastiskt", uppger vd:n och medgrundaren Björn Thorngren.

Nu satsar Meds på egna varumärken och först ut är kosttillskott, vilket löpande kommer följas av lanseringar av andra produkter och kategorier.

“Vi tror starkt på kombinationen av egen D2C och fortsatt satsning på våra övriga 30,000 produkter från etablerade och starka varumärken. MEDS har en halv miljon aktiva kunder idag som utgör en fantastisk plattform att lansera nya varumärken, både egna och externa som är nya på svenska marknaden”, fortsätter Björn Thorngren.

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.