Essity fokuserar M&A till Health- & Medical-segmentet och kvinnor - vd
26 januari, 2022
26 januari, 2022
Hygien- och hälsobolaget Essity står fast vid strategi kring förvärv och fusioner. Prioritet är Health- & Medical-segmentet samt produkter riktade mot kvinnor. Det säger vd Magnus Groth i samband med dagens analytikerträff.
Professional Hygiene kan också vara intressant att växa inom. Det som inte är intressant att växa inom är Consumer Tissue och Baby, enligt Essity-chefen.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
26 januari, 2022
Hygien- och hälsobolaget Essity står fast vid strategi kring förvärv och fusioner. Prioritet är Health- & Medical-segmentet samt produkter riktade mot kvinnor. Det säger vd Magnus Groth i samband med dagens analytikerträff.
Professional Hygiene kan också vara intressant att växa inom. Det som inte är intressant att växa inom är Consumer Tissue och Baby, enligt Essity-chefen.
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Inflationen
Saab
Analyser
Intellego-härvan
Aktierekar
Bostadsmarknaden
AI
Inflationen
Saab
Analyser
Intellego-härvan
Aktierekar
Bostadsmarknaden
AI
1 DAG %
Senast
Stockholmsbörsen
5 december, 17:56
Veckans vinnare och förlorare på Stockholmsbörsen
Stockholmsbörsen
5 december, 14:56
Saab och Volvo i topp på rekordbörs
Incap
5 december, 14:37
Incap: Nytt förvärv banar vägen för högre värdering
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 826,62