Essity fokuserar M&A till Health- & Medical-segmentet och kvinnor - vd


26 januari, 2022

Hygien- och hälsobolaget Essity står fast vid strategi kring förvärv och fusioner. Prioritet är Health- & Medical-segmentet samt produkter riktade mot kvinnor. Det säger vd Magnus Groth i samband med dagens analytikerträff.

Professional Hygiene kan också vara intressant att växa inom. Det som inte är intressant att växa inom är Consumer Tissue och Baby, enligt Essity-chefen.

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Essity B

Senast

263,40

1 dag %

0,42%

1 dag

1 mån

1 år

Rapportperioden

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.