Amerikanska nöjesbolaget Walt Disney kommer endast ha cirka fyra minuters reklam per timme på sin annonsstödda version av Disney+, som ska lanseras senare i år. Det uppgav företrädare från företaget, skriver Wall Street Journal.

Vidare kommer ingen reklam att visas till förskolebarn när de använder sina konton - oavsett vad de tittar på.

Den planerade annonsmängden på fyra minuter i timmen är mindre än den för de flesta av tjänstens rivaler och betydligt mindre än för traditionell TV, sade företaget. Annonsköpare har uppgett att Disney+ vill debitera mellan 50 och 60 dollar för varje 1 000 tittare. Den prisklassen är i linje med andra toppstreamingstjänster, men det är fortfarande dyrt med tanke på att man inte kan begära att deras annons ska visas i specifika program, något man kan göra på traditionell TV, uppgav annonsköpare. Disney har avböjt att kommentera prissättningen.

Disney har sagt att det annonsfinansierade abonnemanget ska släppas i slutet av 2022.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Walt Disney

Senast

93,68

1 dag %

0,46%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,01%

Senast

2 448,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.