Pernod Richard siktar på en årlig försäljningstillväxt på 4-7 procent på medellång sikt
8 juni, 2022
8 juni, 2022
Sprittillverkaren Pernod Richard vill öka intäkterna med 4-7 procent per år, med målet att hamna i övre delen av prognosintervallet, på medellång sikt. Det kablar bolaget ut inför kapitalmarknadsdagen på onsdag.
Pernod Richard informerar också att det planerar “betydande annons- och marknadsföringsinvesteringar på motsvarande cirka 16 procent av försäljningen”.
Vidare siktar bolaget på att uppnå “disciplin kring strukturkostnader”, och att den operativa hävstången ska ligga på cirka 50-60 baspunkter per år.
Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se
8 juni, 2022
Sprittillverkaren Pernod Richard vill öka intäkterna med 4-7 procent per år, med målet att hamna i övre delen av prognosintervallet, på medellång sikt. Det kablar bolaget ut inför kapitalmarknadsdagen på onsdag.
Pernod Richard informerar också att det planerar “betydande annons- och marknadsföringsinvesteringar på motsvarande cirka 16 procent av försäljningen”.
Vidare siktar bolaget på att uppnå “disciplin kring strukturkostnader”, och att den operativa hävstången ska ligga på cirka 50-60 baspunkter per år.
Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
Analys
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Försvarssektorn
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 448,97