STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Kundanskaffningsbolaget Catena Media avser effektivisera sina innehålls- och marknadsföringsteam, vilket minskar de årliga kostnaderna med 2,2 miljoner euro.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Anpassningen kommer att resultera i en plattare organisationsstruktur, enligt bolaget. Förändringarna kommer att innebära uppsägning av 29 tjänster, vilket ger upphov till avgångsvederlag på cirka 0,4 miljoner euro.

Programmet kommer att generera en årlig nettokostnadsbesparing på cirka 2,2 miljoner euro, med effekt från den 1 november 2024.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln


Catena Media

Senast

1,90

1 dag %

−2,86%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,01%

Senast

2 448,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.