Streamingjätten Netflix har nu 70 miljoner månatliga prenumeranter för sin reklambaserade tjänst. Detta två år efter att man börjat med erbjudandet, framgår det av ett pressmeddelande.

Det gäller paketet standard med reklam, som kostar 6,99 dollar i månaden, jämfört med standard som kostar 15,49 dollar i månaden. Närmare 50 procent av nya prenumeranter tecknar nu det annonsbaserade abonnemanget.

Från och med nästa år kommer Netflix inte längre att delge investerare om sina prenumerationssiffror eftersom man skiftar fokus mot omsättning och andra finansiella nyckeltal.

Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Netflix

Senast

1 177,98

1 dag %

2,34%

1 dag

1 mån

1 år

Mest läst
Senaste nytt
Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.