Amerikanska nöjesbolaget Walt Disney avslöjar för första gången att omkring 157 miljoner användare globalt tar del av företagets reklamfinansierade streamingtjänster, varav 112 miljoner finns på hemmamarknaden i USA.
Siffrorna, som omfattar plattformarna Disney+, Hulu och ESPN+, visar hur viktig reklamförsäljningen har blivit för lönsamheten i streamingbranschen.

Traditionella TV-bolag har ett standardiserat sätt att mäta tittarsiffror. Något sådant finns det fortfarande inte för att mäta den globala streamingannonseringens publikstorlek.

Walt Disney kommer att släppa sin rapport den 5 februari före New York-börsen öppnar.

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Walt Disney

Senast

96,38

1 dag %

−0,83%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.