Dalsspira inleder samarbete med Lidl
13 augusti, 2021
13 augusti, 2021
För Dalsspira innebär affären en möjlighet att lansera nya produkter till dagligvaruhandeln vilket är värdefullt av flera aspekter. Omfattningen av samarbetet är svår att uttala sig om då Lidl är en ny kund för Dalsspira och yoghurten är ny på nationell marknad.
Yoghurten från Dalsspira ingår i en större satsning från Lidl vilka sedan länge har fokuserat på att ytterligare utöka sitt svenska sortiment. En satsning som fick extra fart under Coronapandemins upptakt våren 2020 då ett flertal matproducenter och bönder gick ut med ett nödrop.
”Vi har sedan lång tid arbetat för att utveckla vårt sortiment och nödropet bidrog till att vi ökade takten. Under de senaste åren har vi satsat på att bredda oss inom just svenska livsmedel med tanke på att många av våra kunder efterfrågar svensk mat. Vi har alltid ett stort fokus på att lyfta vårt växande sortiment eftersom vi vill säkerställa att konsumenterna känner till vårt breda utbud av svenska produkter”, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
”Att Lidl väljer Dalsspira som leverantör när de satsar på svenskt gör oss glada och stolta och vi hoppas att svenska folket skall uppskatta våra yoghurtar från Dalsland”, säger Malin Jakobsson, VD Dalsspira mejeri.
Om Lidl Sverige
Lidl Sverige slog upp dörrarna i september 2003 och har idag 203 butiker i Sverige, hela vägen från Trelleborg i söder till Boden i norr. Lidl har de senaste åren vunnit flera priser för Bästa butikskedja i kategorierna dagligvaruhandel samt livsmedel.
Tidsplan för finansiell rapportering
2021-08-20 Kvartalsrapport 2
2021-11-12 Kvartalsrapport 3
2022-02-28 Bokslutskommuniké
13 augusti, 2021
För Dalsspira innebär affären en möjlighet att lansera nya produkter till dagligvaruhandeln vilket är värdefullt av flera aspekter. Omfattningen av samarbetet är svår att uttala sig om då Lidl är en ny kund för Dalsspira och yoghurten är ny på nationell marknad.
Yoghurten från Dalsspira ingår i en större satsning från Lidl vilka sedan länge har fokuserat på att ytterligare utöka sitt svenska sortiment. En satsning som fick extra fart under Coronapandemins upptakt våren 2020 då ett flertal matproducenter och bönder gick ut med ett nödrop.
”Vi har sedan lång tid arbetat för att utveckla vårt sortiment och nödropet bidrog till att vi ökade takten. Under de senaste åren har vi satsat på att bredda oss inom just svenska livsmedel med tanke på att många av våra kunder efterfrågar svensk mat. Vi har alltid ett stort fokus på att lyfta vårt växande sortiment eftersom vi vill säkerställa att konsumenterna känner till vårt breda utbud av svenska produkter”, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
”Att Lidl väljer Dalsspira som leverantör när de satsar på svenskt gör oss glada och stolta och vi hoppas att svenska folket skall uppskatta våra yoghurtar från Dalsland”, säger Malin Jakobsson, VD Dalsspira mejeri.
Om Lidl Sverige
Lidl Sverige slog upp dörrarna i september 2003 och har idag 203 butiker i Sverige, hela vägen från Trelleborg i söder till Boden i norr. Lidl har de senaste åren vunnit flera priser för Bästa butikskedja i kategorierna dagligvaruhandel samt livsmedel.
Tidsplan för finansiell rapportering
2021-08-20 Kvartalsrapport 2
2021-11-12 Kvartalsrapport 3
2022-02-28 Bokslutskommuniké
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Analys
Försvarssektorn
Aktier: Rekar och handel
Rapportperioden
Styrräntan
Analys
Försvarssektorn
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 447,07