Rekryteringen är ett viktigt steg i Fuuds ambitiösa tillväxtplaner. Louise kommer arbeta med att utveckla varumärkena i Fuuds attraktiva och diversifierade portfölj som för närvarande innehåller 10 varumärken.

”Vi är glada över att vi lyckats attrahera Louise till Fuud. Louise har en imponerande meritlista där hon varit högst delaktig i framgångarna med drycken NOCCO. Hon tar med sig erfarenheter från att bygga varumärken och har en bred erfarenhet inom snabbrörliga konsumentvaror. Louise kommer att leda vår utveckling av varumärkes- och kommunikationsplattformar i syfte att påskynda vår övergripande målsättning att bli Nordens ledande Functional Foods-företag,” säger Peter Blom, VD Fuud.

Louise Nobel kommer närmast från roller inom marknadsföring på Spotify. Hon har dessförinnan en lång erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror med sina 4 år som Marknadschef och Global Varumärkeschef på NOCCO, och har tidigare arbetat som Kommunikationschef på EF Education i Zurich. Hon har en bred erfarenhet av att bygga och utveckla varumärken och koncept.

Jag ser mycket fram emot att börja på Fuud, ett spännande och relativt ungt företag med enorm tillväxtpotential, en gedigen portfölj och en tydlig målbild att bli marknadsledande i norden inom Functional Foods. Jag är övertygad om att jag med min erfarenhet inom dels FMCG samt min kunskap kring marknadsföring på Spotify, tillsammans med ett bra team vid min sida, kommer kunna ta våra varumärken till nästa nivå.” säger Louise Nobel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Blom, VD Fuud AB

Tel: +46 706 555 698

E-mail: peter.blom@fuudunited.com

Om Fuud-koncernen

Med visionen att vara nordisk marknadsledare 2025 samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.

Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Barfly och Bezzt of Nature.

Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se

Ämnen i artikeln


Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,01%

Senast

2 448,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.