Kvix AB (publ) offentliggör idag bolagets delårsrapport för perioden juli – september 2025
Idag, 10:00
Idag, 10:00
Q3, juli – september 2025
· Nettoomsättningen uppgick till 3,0 (0,4) MSEK, en ökning med 2,6 MSEK
· Rörelseresultatet uppgick till -1,0 (-0,5) MSEK, en försämring med -0,5 MSEK
· Kvartalets resultat uppgick till -1,0 (-0,5) MSEK, en försämring med -0,5 MSEK
· Resultat per aktie uppgick till -0,04 (-0,02) SEK
· Kassaflöde från den löpande verksamheten efter förändring av rörelsekapital uppgick till 0,3 (-0,3) MSEK
· Likvida medel vid periodens slut uppgick till 0,5 (0,4) MSEK
· Genomsnittintäkt före plattformsavgifter per daglig aktiv spelare (ARPDAU) uppgick till 5,79 ( - ) SEK
· Genomsnittlig kostnad för spelarförvärv (CAC) uppgick till 39,90 ( - ) SEK
· Genomsnittligt dagligt aktiva spelare (DAU) uppgick till 6 712 ( - ) st
· Antalet utestående aktier vid periodens slut var 22 714 286 (22 714 286) st
· En tidigare felperiodisering har försämrat resultatet för kvartalet. Korrigerat för detta skulle resultatet före skatt för Q3 uppgå till -0,3 MSEK i stället för -1,0 MSEK. För Q2 skulle resultatet uppgå till -0,2 MSEK i stället för 0,5 MSEK.
Patrik Knutsson, VD, kommenterar:
”Kvartalet inleddes med att vi påbörjade marknadsföring av Modern Command Mayhem via Applovin, ett mer renodlat reklamnätverk för mobilspel. Våra investeringar i marknadsföring har ökat både under och efter periodens slut. Parallellt med detta har vi utökat spelet och skapat tidsbegränsade event. Dessa har bidragit till högre intäkter och kommer att fortsätta introduceras regelbundet. I och med at t spelet varit på marknaden under en längre period och marknadsföringen genomförts i större skala har vi tillgång till mer långsiktig och stabil data. Detta gör det möjligt att analysera spelets nyckeltal med högre precision. Retentionstalen efter 60 och 90 dagar ligger på nivåer som motsvarar etablerade spel inom samma genre. Den samlade datan ger även en tydligare bild av spelets ekonomiska utveckling. Våra analyser visar att investeringar i marknadsföring återbetalar sig före dag 90 och att de ackumulerade intäkterna efter 90 dagar i genomsnitt motsvarar cirka 125 % av marknadsföringskostnaden. Med andra ord överstiger intäkterna efter tre månader den initiala investeringen och fortsätter att öka därefter. Arbetet med att vidareutveckla spelet syftar till att stärka de nyckeltal som påverkar spelets lönsamhet. Ökade investeringar i marknadsföring syftar samtidigt till att höja intäkterna i absoluta tal.”
Väsentliga händelser under och efter rapportperioden
· Inga väsentliga händelser under eller efter perioden
För mer information, vänligen kontakta:
Patrik Knutsson, CEO
Mail: patrik@kvix.tv
Om Kvix AB (publ):
Kvix är ett svenskt teknikbolag som utvecklar och publicerar mobilspel från sin spelstudio i Umeå.
Bolaget fokuserar på att skapa högkvalitativa och engagerande spelupplevelser som kombinerar innovativ design, strategi och interaktiv underhållning för en global publik.
Kvix har som mål att etablera sig som en ledande aktör inom den växande mobilspelsmarknaden.
Genom att kombinera avancerad AI-teknologi, datadrivna analyser och ett nära samarbete med spelarcommunityn utvecklar bolaget spel som engagerar och skapar starka spelupplevelser.
Augment Partners AB, tel. +46 8-604 22 55, e-post: info@augment.se är Bolagets Mentor.
Denna information är sådan information som Kvix AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2025-11-21 10:00 CET.
Bifogade filer
Idag, 10:00
Q3, juli – september 2025
· Nettoomsättningen uppgick till 3,0 (0,4) MSEK, en ökning med 2,6 MSEK
· Rörelseresultatet uppgick till -1,0 (-0,5) MSEK, en försämring med -0,5 MSEK
· Kvartalets resultat uppgick till -1,0 (-0,5) MSEK, en försämring med -0,5 MSEK
· Resultat per aktie uppgick till -0,04 (-0,02) SEK
· Kassaflöde från den löpande verksamheten efter förändring av rörelsekapital uppgick till 0,3 (-0,3) MSEK
· Likvida medel vid periodens slut uppgick till 0,5 (0,4) MSEK
· Genomsnittintäkt före plattformsavgifter per daglig aktiv spelare (ARPDAU) uppgick till 5,79 ( - ) SEK
· Genomsnittlig kostnad för spelarförvärv (CAC) uppgick till 39,90 ( - ) SEK
· Genomsnittligt dagligt aktiva spelare (DAU) uppgick till 6 712 ( - ) st
· Antalet utestående aktier vid periodens slut var 22 714 286 (22 714 286) st
· En tidigare felperiodisering har försämrat resultatet för kvartalet. Korrigerat för detta skulle resultatet före skatt för Q3 uppgå till -0,3 MSEK i stället för -1,0 MSEK. För Q2 skulle resultatet uppgå till -0,2 MSEK i stället för 0,5 MSEK.
Patrik Knutsson, VD, kommenterar:
”Kvartalet inleddes med att vi påbörjade marknadsföring av Modern Command Mayhem via Applovin, ett mer renodlat reklamnätverk för mobilspel. Våra investeringar i marknadsföring har ökat både under och efter periodens slut. Parallellt med detta har vi utökat spelet och skapat tidsbegränsade event. Dessa har bidragit till högre intäkter och kommer att fortsätta introduceras regelbundet. I och med at t spelet varit på marknaden under en längre period och marknadsföringen genomförts i större skala har vi tillgång till mer långsiktig och stabil data. Detta gör det möjligt att analysera spelets nyckeltal med högre precision. Retentionstalen efter 60 och 90 dagar ligger på nivåer som motsvarar etablerade spel inom samma genre. Den samlade datan ger även en tydligare bild av spelets ekonomiska utveckling. Våra analyser visar att investeringar i marknadsföring återbetalar sig före dag 90 och att de ackumulerade intäkterna efter 90 dagar i genomsnitt motsvarar cirka 125 % av marknadsföringskostnaden. Med andra ord överstiger intäkterna efter tre månader den initiala investeringen och fortsätter att öka därefter. Arbetet med att vidareutveckla spelet syftar till att stärka de nyckeltal som påverkar spelets lönsamhet. Ökade investeringar i marknadsföring syftar samtidigt till att höja intäkterna i absoluta tal.”
Väsentliga händelser under och efter rapportperioden
· Inga väsentliga händelser under eller efter perioden
För mer information, vänligen kontakta:
Patrik Knutsson, CEO
Mail: patrik@kvix.tv
Om Kvix AB (publ):
Kvix är ett svenskt teknikbolag som utvecklar och publicerar mobilspel från sin spelstudio i Umeå.
Bolaget fokuserar på att skapa högkvalitativa och engagerande spelupplevelser som kombinerar innovativ design, strategi och interaktiv underhållning för en global publik.
Kvix har som mål att etablera sig som en ledande aktör inom den växande mobilspelsmarknaden.
Genom att kombinera avancerad AI-teknologi, datadrivna analyser och ett nära samarbete med spelarcommunityn utvecklar bolaget spel som engagerar och skapar starka spelupplevelser.
Augment Partners AB, tel. +46 8-604 22 55, e-post: info@augment.se är Bolagets Mentor.
Denna information är sådan information som Kvix AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2025-11-21 10:00 CET.
Bifogade filer
Börsen
Kinneviks VD slutar
USA
Analyser
Börsen
Kinneviks VD slutar
USA
Analyser
1 DAG %
Senast

Intellego Technologies
Idag, 11:35
Intellegos VD avgår
Norion Bank
Idag, 10:44
Kinnevik stiger på Ganevs avgång
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 690,31