Teknikbolaget Eyeon vann 600 affärer under januari inom B2B. Det uppger vd Fredrik Björklund i en månadskommentar.

Försäljning sker uteslutande genom återförsäljare. Miss Group, som under månaden paketerade om B2B-produkten, svarade för 361 stängda affärer.

Eyeon hade i januari totalt cirka 296 300 aktiva abonnemang genom befintliga partners/återförsäljare white label (B2B2C & B2B2B), Protectia (B2C), VPN och försäkringsabonnemang. Det innebär en ökning med cirka 6 100 abonnemang jämfört med december.

Antalet aktiva abonnemang genom befintliga partners/återförsäljare white label uppgick till cirka 261 300 aktiva abonnemang. Andra återförsäljare som A1, SIlenccio och Yettel går fortsatt starkt, uppger Eyeon.

Protectia B2C uppgick till cirka 2 000 aktiva abonnemang, antalet VPN-abonnemang har under januari passerat 30 000 abonnemang och försäkringsabonnemang uppgår till 3 000.

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Eyeon Group

Senast

22,50

1 dag %

−1,96%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,01%

Senast

2 448,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.