Möbeljätten Ikea tar ett nytt kliv på den kinesiska marknaden genom att öppna en flaggskeppsbutik på e-handelsplattformen JD.com. Det rapporterar Ehandel.se.

Lanseringen sker på fredag och innebär att möbeljätten når hundratals miljoner nya kunder. Över 6 500 produkter i 168 kategorier uppges ska erbjudas online.

Satsningen är en del av Ikeas treåriga Kina-strategi med investeringar på 8,4 miljarder kronor och följer på samarbeten med bland annat Tmall och WeChat.

Leo Luthander
leo.luthander@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

JD.com ADR

Senast

31,49

1 dag %

−0,82%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Placera

Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.

Affärsvärlden
AFV

Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.

Annons
Introduce

för börsens små- och medelstora företag.

Annons
Investtech

Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.