Etikettillverkaren Nilörn presenterades av vd Krister Magnusson vid ABG:s investerardagar i Stockholm på torsdagen.

- Vi satsar hårt på förpackningar. Vi tror att det kommer fortsätta växa, säger Krister Magusson. Förpackningar står i dagsläget för 18 procent av koncernens omsättning.

- Vi säljer hela koncept, inte bara etiketter, förklarar Krister Magnusson.

Bolaget är i dag verksamma i 19 länder. De senaste fem åren har bolaget gått in i de nya länderna USA, Vietnam och Sri Lanka. Produktionen sker främst i Bangladesh och Portugal.

- Bangladesh är vårt mest lönsamma land, säger Krister Magnusson. Han ser stora möjligheter i landet.

- Vi ser stor potential i USA, säger Krister Magnusson. På längre sikt kan etablering av produktion i Sydamerika för att serva kunder i USA bli aktuell.

När det gäller förvärv skulle det kunna vara en möjlighet i Frankrike, nämner Magnusson.

Utfallet för tredje kvartalet visade på högre omsättning och rörelsemarginal medan orderingången backade jämfört med samma kvartal i fjol. Marginalerna är volymdrivet, förklarar Magnusson.

- Vi har en stark balansräkning. Vi har starka ägare, säger Krister Magnusson.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Nilörngruppen B

Senast

60,60

1 dag %

0,00%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

1 DAG %

Senast

1 mån