TAPPAR STÖRSTA KONTO, VÄRT 16,5 MLN KR I ÅTERKOMMANDE INTÄKT
17 september, 2024
17 september, 2024
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Nepa, verksamt inom varumärkesutveckling och optimering av marknadsföring, tappar sin största kund. Det nuvarande avtalet är värt cirka 16,5 miljoner kronor i årliga återkommande intäkter (ARR) med en bruttomarginal om cirka 55 procent, och löper ut under mitten av det första kvartalet 2025.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Enligt Nepa är kunden "Sveriges och en av världens största mode- och designföretag".
Kunden har efter en formell anbudsprocess har valt att byta global brand tracking-leverantör, enligt Nepa.
"Nepa kommer omgående att initiera och implementera kostnadsbesparande åtgärder för att minska den negativa finansiella resultatpåverkan under nästa år", uppger bolaget vidare.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt
17 september, 2024
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Nepa, verksamt inom varumärkesutveckling och optimering av marknadsföring, tappar sin största kund. Det nuvarande avtalet är värt cirka 16,5 miljoner kronor i årliga återkommande intäkter (ARR) med en bruttomarginal om cirka 55 procent, och löper ut under mitten av det första kvartalet 2025.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Enligt Nepa är kunden "Sveriges och en av världens största mode- och designföretag".
Kunden har efter en formell anbudsprocess har valt att byta global brand tracking-leverantör, enligt Nepa.
"Nepa kommer omgående att initiera och implementera kostnadsbesparande åtgärder för att minska den negativa finansiella resultatpåverkan under nästa år", uppger bolaget vidare.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt
Fonder
SBB
Inflation
Analys
Fonder
SBB
Inflation
Analys
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 558,25