Betsson AB delårsrapport januari – juni 2025
18 juli, 07:30
18 juli, 07:30
Betsson AB delårsrapport januari – juni 2025
KVARTALET APRIL – JUNI 2025
PERIODEN JANUARI – JUNI 2025
VD-ORD
"Fortsatt lönsam tillväxt och stärkta marknadspositioner"
Med ett fortsatt starkt kundengagemang, kontinuerlig produktutveckling och en växande marknadsnärvaro, står Betsson väl positionerat för att tillvarata globala tillväxtmöjligheter på den strukturellt attraktiva marknaden för onlinespel.
Under det andra kvartalet 2025 fortsatte vi att leverera värden för kunder, partners och aktieägare. Koncernens intäkter ökade med 12 procent och rörelseresultatet ökade med 8 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år, som innehöll EM i fotboll och Copa America. Ökningen drevs främst av fortsatt stark tillväxt i Latinamerika där intäkterna ökade med 35 procent och nådde nya rekordnivåer, med Peru och Argentina som främsta draglok. Det är glädjande att se hur vi fortsätter att stärka våra ledande marknadspositioner i dessa länder genom såväl strategiska och taktiska marknadsaktiviteter som målmedveten produktutveckling.
Våra strategiska sponsorskap fortsätter att vara en viktig pusselbit i vår marknadsstrategi. Genom våra partnerskap med storklubbar som Inter och Boca Juniors ökar vi synligheten och tar även en tydligare plats i sportens vardag, inte bara som sponsor utan som en del av sportupplevelsen och spänningen, där vi skapar mervärden för fansen, klubbarna och Betsson. Inters framgångar i Champions League innebar att Betssons varumärke visades för flera hundra miljoner tv-tittare under slutspelet och finalen. I juni ingicks ett treårigt tröjsponsoravtal med den anrika belgiska fotbollsklubben Club Brugge, som kommer att spela ute i Europa under hösten och förhoppningsvis kan upprepa tidigare års europeiska framgångar. Även inom tennisen fortsätter vårt engagemang – på hemmaplan förlängde vi nyligen sponsorskapet med den klassiska ATP-turneringen i Båstad.
Kvartalet präglades av en hög aktivitetsnivå inom hela organisationen. I linje med vår marknadsstrategi lanserades koncernens globala flaggskeppsvarumärke Betsson i Georgien och Litauen under kvartalet. Syftet är att realisera skalfördelar genom internationell marknadsföring och exponering via stora sponsorskap. Inför 45 000 åskådare i Georgiens huvudstad Tbilisi ställdes ett urval av landets bästa fotbollsveteraner mot forna stjärnspelare från Barcelona, inklusive Ronaldinho, i en uppvisningsmatch där Betssons varumärke lanserades samtidigt som koncernen firade tio års närvaro på den georgiska marknaden.
Under kvartalet fortsatte vi även att stärka kundupplevelsen genom satsningar på produkt- och teknikutveckling. Vi förbättrar löpande användargränssnittet för alla typer av enheter, och i Argentina lanserades en ny mobilapp i början av juli. En viktig faktor för kundnöjdhet är smidiga betalningar och vi jobbar hela tiden för att kunna integrera de bästa betallösningarna för varje enskild marknad. Inom sportboken fortsätter vi att utöka utbudet av livespel och kombinerade odds. I juni påbörjades även integrationen av Betssons egen sportbok hos BetFirst i Belgien.
Betsson fortsätter att ta en aktiv roll för att stödja en hållbar spelkultur. I maj arrangerade vi för andra året i rad en hållbarhetsdag på ett av de största branschevenemangen i Europa, NEXT Valletta. Agendan innehöll bland annat ämnen som hållbara spelregleringar, samarbeten för att öka kanaliseringen, främjande av ansvarsfullt spelande och sportsponsorskapens bidrag till lokalsamhällen.
Vi går in i det tredje kvartalet med bra tempo och tillförsikt. Med ständigt fokus på produktutveckling, datadriven marknadsföring och ansvarsfullt spelande har vi goda förutsättningar att kunna fortsätta leverera lönsam tillväxt.
PRESENTATION AV DELÅRSRAPPORTEN
Idag klockan 9:00 CEST bjuder Betsson in analytiker, investerare och media till att delta i presentationen av rapporten för det andra kvartalet. Rapporten kommer att presenteras av CEO Pontus Lindwall och CFO Martin Öhman. Presentationen kommer att hållas på engelska och efter presentationen kommer tillfälle ges för att ställa frågor. Deltagare är välkomna att delta via webbsändning eller telefon.
Länk för att delta i webbsändning:
https://betsson.events.inderes.com/q2-report-2025/register
Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor. Länk för att ställa muntliga frågor via telefonkonferens:
https://events.inderes.com/betsson/q2-report-2025/dial-in
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Lindwall, koncernchef och VD Betsson AB
pontus.lindwall@betssonab.com
Martin Öhman, CFO Betsson AB
martin.ohman@betssonab.com
Roland Glasfors, Vice President Communications & Investor Relations
+46 760 024863, ir@betssonab.com
Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 juli 2025 klockan 07:30 (CEST).
Om Betsson AB
Betsson AB är en engagerad ägare av snabbväxande företag inom onlinespelbranschen. Vi är en av de ledande aktörerna inom onlinespel globalt och har ambitionen att växa snabbare än marknaden, organiskt och genom förvärv. Tillväxten ska genereras på ett lönsamt och hållbart sätt. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap (BETS-B).
18 juli, 07:30
Betsson AB delårsrapport januari – juni 2025
KVARTALET APRIL – JUNI 2025
PERIODEN JANUARI – JUNI 2025
VD-ORD
"Fortsatt lönsam tillväxt och stärkta marknadspositioner"
Med ett fortsatt starkt kundengagemang, kontinuerlig produktutveckling och en växande marknadsnärvaro, står Betsson väl positionerat för att tillvarata globala tillväxtmöjligheter på den strukturellt attraktiva marknaden för onlinespel.
Under det andra kvartalet 2025 fortsatte vi att leverera värden för kunder, partners och aktieägare. Koncernens intäkter ökade med 12 procent och rörelseresultatet ökade med 8 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år, som innehöll EM i fotboll och Copa America. Ökningen drevs främst av fortsatt stark tillväxt i Latinamerika där intäkterna ökade med 35 procent och nådde nya rekordnivåer, med Peru och Argentina som främsta draglok. Det är glädjande att se hur vi fortsätter att stärka våra ledande marknadspositioner i dessa länder genom såväl strategiska och taktiska marknadsaktiviteter som målmedveten produktutveckling.
Våra strategiska sponsorskap fortsätter att vara en viktig pusselbit i vår marknadsstrategi. Genom våra partnerskap med storklubbar som Inter och Boca Juniors ökar vi synligheten och tar även en tydligare plats i sportens vardag, inte bara som sponsor utan som en del av sportupplevelsen och spänningen, där vi skapar mervärden för fansen, klubbarna och Betsson. Inters framgångar i Champions League innebar att Betssons varumärke visades för flera hundra miljoner tv-tittare under slutspelet och finalen. I juni ingicks ett treårigt tröjsponsoravtal med den anrika belgiska fotbollsklubben Club Brugge, som kommer att spela ute i Europa under hösten och förhoppningsvis kan upprepa tidigare års europeiska framgångar. Även inom tennisen fortsätter vårt engagemang – på hemmaplan förlängde vi nyligen sponsorskapet med den klassiska ATP-turneringen i Båstad.
Kvartalet präglades av en hög aktivitetsnivå inom hela organisationen. I linje med vår marknadsstrategi lanserades koncernens globala flaggskeppsvarumärke Betsson i Georgien och Litauen under kvartalet. Syftet är att realisera skalfördelar genom internationell marknadsföring och exponering via stora sponsorskap. Inför 45 000 åskådare i Georgiens huvudstad Tbilisi ställdes ett urval av landets bästa fotbollsveteraner mot forna stjärnspelare från Barcelona, inklusive Ronaldinho, i en uppvisningsmatch där Betssons varumärke lanserades samtidigt som koncernen firade tio års närvaro på den georgiska marknaden.
Under kvartalet fortsatte vi även att stärka kundupplevelsen genom satsningar på produkt- och teknikutveckling. Vi förbättrar löpande användargränssnittet för alla typer av enheter, och i Argentina lanserades en ny mobilapp i början av juli. En viktig faktor för kundnöjdhet är smidiga betalningar och vi jobbar hela tiden för att kunna integrera de bästa betallösningarna för varje enskild marknad. Inom sportboken fortsätter vi att utöka utbudet av livespel och kombinerade odds. I juni påbörjades även integrationen av Betssons egen sportbok hos BetFirst i Belgien.
Betsson fortsätter att ta en aktiv roll för att stödja en hållbar spelkultur. I maj arrangerade vi för andra året i rad en hållbarhetsdag på ett av de största branschevenemangen i Europa, NEXT Valletta. Agendan innehöll bland annat ämnen som hållbara spelregleringar, samarbeten för att öka kanaliseringen, främjande av ansvarsfullt spelande och sportsponsorskapens bidrag till lokalsamhällen.
Vi går in i det tredje kvartalet med bra tempo och tillförsikt. Med ständigt fokus på produktutveckling, datadriven marknadsföring och ansvarsfullt spelande har vi goda förutsättningar att kunna fortsätta leverera lönsam tillväxt.
PRESENTATION AV DELÅRSRAPPORTEN
Idag klockan 9:00 CEST bjuder Betsson in analytiker, investerare och media till att delta i presentationen av rapporten för det andra kvartalet. Rapporten kommer att presenteras av CEO Pontus Lindwall och CFO Martin Öhman. Presentationen kommer att hållas på engelska och efter presentationen kommer tillfälle ges för att ställa frågor. Deltagare är välkomna att delta via webbsändning eller telefon.
Länk för att delta i webbsändning:
https://betsson.events.inderes.com/q2-report-2025/register
Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor. Länk för att ställa muntliga frågor via telefonkonferens:
https://events.inderes.com/betsson/q2-report-2025/dial-in
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Lindwall, koncernchef och VD Betsson AB
pontus.lindwall@betssonab.com
Martin Öhman, CFO Betsson AB
martin.ohman@betssonab.com
Roland Glasfors, Vice President Communications & Investor Relations
+46 760 024863, ir@betssonab.com
Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 juli 2025 klockan 07:30 (CEST).
Om Betsson AB
Betsson AB är en engagerad ägare av snabbväxande företag inom onlinespelbranschen. Vi är en av de ledande aktörerna inom onlinespel globalt och har ambitionen att växa snabbare än marknaden, organiskt och genom förvärv. Tillväxten ska genereras på ett lönsamt och hållbart sätt. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap (BETS-B).
Stockholmsbörsen
Skanska
Rapportperioden
Aktierekommendationer
Swedbank
Stockholmsbörsen
Skanska
Rapportperioden
Aktierekommendationer
Swedbank
1 DAG %
Senast
Boliden
18 juli, 17:55
Många stora kursrörelser efter rapporter
Kryptovalutor
18 juli, 16:09
Stablecoin i USA godkänns av senaten – kryptochefen: "Det här är superpositivt!"
Rapporter
18 juli, 15:27
Rapportfokus: SSAB, Sinch och SCA i rampljuset
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 546,70