Källor: Alibaba vill locka etablerade varumärken från Amazons plattform - BN
22 september, 14:11
22 september, 14:11
Kinesiska e-handelsjätten Alibaba vill locka intresse från etablerade varumärken på Amazon till sin egna, globala e-handelsplats Ali Express, skriver Bloomberg News.
Tillvägagångssättet är bland annat att locka med lägre fraktkostnader och att Alibaba tar ut en lägre andel av försäljningen än Amazon, uppger källor.
Ali Express kommer även att vända sig till de varumärken som finns på den inhemska plattformen T-Mall.
Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire
22 september, 14:11
Kinesiska e-handelsjätten Alibaba vill locka intresse från etablerade varumärken på Amazon till sin egna, globala e-handelsplats Ali Express, skriver Bloomberg News.
Tillvägagångssättet är bland annat att locka med lägre fraktkostnader och att Alibaba tar ut en lägre andel av försäljningen än Amazon, uppger källor.
Ali Express kommer även att vända sig till de varumärken som finns på den inhemska plattformen T-Mall.
Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire
H&M:s rapport
Börsen
Bolåneräntorna
Analytikernas råd
Bremans sorti
Riksbanken och räntan
H&M:s rapport
Börsen
Bolåneräntorna
Analytikernas råd
Bremans sorti
Riksbanken och räntan
1 DAG %
Senast
Amazon.com
Idag, 18:12
Amazon betalar miljardböter
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 623,51